شناسهٔ خبر: 18624455 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

قابلیت مکالمه صوتی تلگرام برای غرب اروپا منتشر شد

- همشهری آنلاین: تیم تلگرام با انتشار پستی در وبلاگ خود از انتشار قابلیت مکالمه صوتی در این اپلیکیشن پیام رسان خبر داد؛ آپدیتی که مدت‌های طولانی در پروسه بررسی اپ استور جهت انتشار قرار داشت.

صاحب‌خبر -

تلگرام اعلام کرده که برای شروع فعلا کاربران ساکن غرب اروپا قادر به برقراری مکالمات صوتی هستند، اما به زودی کاربران سایر کشورها هم قادر به استفاده از آن خواهند بود. کلیه مکالمات صوتی تلگرام به صورت دو سویه رمزنگاری شده هستند. این بدان معناست که نه فقط سازندگان اپلیکیشن بلکه هیچ شخص ثالث دیگری قادر به شنود آن ها نیست.

تلگرام حتی برای این که از امنیت مکالمه ها 100 درصد مطمئن شوید شیوه منحصر به فردی را در پیش گرفته: هنگام برقراری تماس، 4 اموجی برای شما و طرف مکالمه به نمایش در می آید که اگر برای هر دوی تان یکسان بود، می توانید از امن بودن تماس اطمینان حاصل کنید.

آخرین نسخه تلگرام هم اکنون در اپ استور و گوگل پلی منتشر شده، اما احتمال دارد که فعلا قادر به استفاده از مکالمه صوتی آن نباشید. البته با توجه به آپدیت های پیشین تلگرام احتمالا تا انتشار این قابلیت برای سراسر دنیا نباید مدت زمان زیادی را منتظر بمانیم.

نظر شما