شناسهٔ خبر: 18624030 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

احداث بیمارستان 400 تختخوابی رشت در سال جاری شتاب می گیرد

آستارا - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: عملیات اجرایی بیمارستان 400 تختخوابی مرکز استان گیلان در سال جاری فعال تر می شود و در سال 97 تکمیل و به مردم تحویل داده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدجعفر علیزاده ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح متمرکز شش طرح بهداشتی و درمانی استان گیلان در بیمارستان شهید بهشتی آستارا افزود: در سال جدید 550 تخت بیمارستانی توسط وزارت راه و شهرسازی برای مراکز درمانی استان گیلان ساخته خواهد شد.
وی اظهار کرد: با تلاش همکاران در وزارت راه و شهرسازی و شرکت مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی، بیمارستان های 217 تختخوابی تالش، 204 تختخوابی لاهیجان و 130 تختخوابی لنگرود نیز در سال جاری تکمیل و به مردم تحویل داده می شود.
شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان نیز در این مراسم گفت: طی سال های 92 و 93 از اجرای طرح تحول نظام سلامت، یک هزار و 790 میلیارد ریال برای استان تخصیص یافت که یک هزار و یکصد میلیارد ریال آن به کاهش فرانشیز و سهم مردم در مراجعه به مراکز درمانی دولتی تعلق گرفت.
وی افزود: با توجه به دوری آستارا از رشت و ارتباط ریلی ایران و جمهوری آذربایجان، این شهرستان به توجه خاص نیاز دارد و تامین سی تی اسکن بیمارستان آن ضروری است؛ البته 80 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تجهیزات بعدی بیمارستان جدید آستارا منظور شده است.
مراسم افتتاح همزمان شش طرح بزرگ بهداشتی و درمانی شهرستان های رشت، رضوانشهر و آستارا ، با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس در آستارا انجام شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا حضور داشت و گزارشی از این طرح ها به رئیس جمهوری ارائه کرد.
در جریان سفر یک روزه رئیس جمهوری به گیلان، طرح های عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد. با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شده و هزاران اشتغال غیرمستقیم نیز خواهد داشت. از مجموع مبلغ سرمایه گذاری، بیش از 16 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007

انتهای پیام /*

نظر شما