شناسهٔ خبر: 18621483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امامزاده پیرشمس الدین از جاذبه گردشگری استان لرستان

خبرگزاری شبستان:حرم مطهر امامزاده پیر شمس الدین از جاذبه های گردشگری معنوی است که در شهرستان چگنی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد،

 

درکشور ایران که قالب جمعیت آن  شیعه مذهب هستند، ایام فراغت از کار و تحصیل برای بسیاری از مردم فرصتی برای رفتن به سفرهای زیارتی  است.

 

بقاع متبرکه لرستان از شاخص های گردشگری معنوی نوروزی است و در طول سال علاوه بر مردم استان بسیاری از مردم منطقه و عاشقان خاندان عصمت و طهارت در کشور را به سمت خود جذب می کنند.

 

 

شهرستان چگنی دردامنه های سفید کوه و درغرب شهرستان خرم آباد واقع شده است، طبیعت این شهرستان پوشیده از جنگل های بلوط  و میوه های جنگلی است.

 

چگنی، آب و هوایی متعدل دارد، مردم خونگرم چگنی بزرگترین سرمایه این شهرستان هستند، مردمی توانمند، پرتلاش، صبور و کار دان.

 

طبیعت این منطقه علاوه بر جنگل های سرسبز چشمه ها و سراب های چون سراب دوره، سراب نایه کش و«سراب رِفتِخو» را در دامان خود دارد.

 

پل تاریخی شکسته نیز از آثار کم نظیر گردشگری در شهرستان چگنی است که در طول سال گردشگران زیادی را سراسر کشور و حتی گردشگرانی از دیگر کشور های جهان را به سمت خود می کشاند.

 

 

دو بقعه متبرکه امامزاده حیات الغیب و امامزاده پیر شمس الدین از شاخص های گردشگری معنوی شهرستان چگنی هستند.

 

امام زاده پیر شمس الدین، در 22 کیلومتری شمال غرب شهر سراب دوره( مرکز شهرستان چگنی) نگین انگشتری این منطقه است.

 

 

این حریم الهی در دامنه های سفید کو و پس طی مسافتی  پرپیچ و خم کوهسنانی واقع شده است، مردم شهرستان چگنی ارادت خاصی به این امام زاده دارند.

 

در طول سال عاشقان خاندان عصمت و طهارت در استان، مناطق غربی کشور و نقاط مختلف خود را به این مکان مقدس رسانده و دمی در این حریم امن الهی با معبود خود خلوت می کنند.

 

امامزاده شمس‌الدین بن على بن محمد بن احمد از فرزندان امام موسى کاظم (ع)» معروف به پیر شمسه که زیارتگاه عاشقان ولایت و امامت منطقه می باشد.

 

 

این امامزاده هرسال شاهد هزاران زائر از استان لرستان وحتی استانهای دیگر و علاوه بر زیارتی بودن سیاحتی ودارای نقاط تفریحی زیادی از جمله طبیعت زیبا وسراب های زیبایی مثل سراب رفتخان میباشد.

 

روستاهای نزدیک این بقعه متبرکه پوششی جنگلی دارند و باغات زیادی در این منطقه وجود دارد و دستان مردم به یاری طبیعیت آمد و بر زیبایی و آبادانی آن افزوده است.

 

وجود «سراب رِفتِخو» نیز در نزدیکی این بقعه متبرکه برشاخص های گردشگری این منطقه افزوده است.

 

نظر شما