شناسهٔ خبر: 18621462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس کمیته استعلامات ستاد انتخابات مازندران:

توسعه سیاسی با همدلی، تعامل و همبستگی فراهم می‌شود

R41358/P1377/S6,74/CT11

رئیس کمیته استعلامات ستاد انتخابات مازندران گفت: توسعه سیاسی با همدلی، تعامل و همبستگی مسئولان و مردم در چارچوب قانون فراهم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سید جواد موسوی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک اعضای هیئت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با اشاره به اینکه رای مردم حق‌الناس بوده و صیانت از آن تکلیف شرعی و قانونی است، اظهار داشت: مجریان انتخابات در سایه همکاری و تعامل می‌توانند انتخاباتی سالم و قانونمند را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه همه دست اندرکاران امر انتخابات باید آموزش‌های لازم را بگذرانند، افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها و رسیدگی به شکایت آن‌ها مهم‌ترین وظیفه هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده که بر اساس عملکرد آنان باید افرادی صالح، شایسته و معتمد به نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی در جهت دستیابی به اهداف کشور گزینش و معرفی شوند.

رئیس کمیته استعلامات ستاد انتخابات مازندران، ارتقای سطح آگاهی مردم در جهت سنجش و انتخاب افرادی شایسته در روند برگزاری انتخابات را مهم دانست و تصریح کرد: قدرت مردم و توانمندی اجرایی نخبگان در طرح‌ها و برنامه‌های کشور به عنوان دو رکن اساسی در جهت‌دهی سیاسی محسوب می‌شود که کسب مهارت‌های لازم در انتخاب افراد از سوی مردم و شناسایی نخبگان معتمد در جریانات سیاسی کشور به عنوان عامل ثبات و امنیت در سیاست داخلی مورد توجه مجریان انتخابات است.

موسوی با اشاره به اینکه انتخابات، آزمون سنجش عملکرد نخبگان حاکم بر قدرت به صورت دوره‌ای در آزمایشگاه ملت است، گفت: در مردم‌سالاری دینی به دنبال استفاده از تکنیک‌های اجرایی انتخابات و راهکارهای چرخش قدرت و چگونگی کسب آن در سیاست داخلی هستیم و در این بخش پیوند مردم و دین برتمام جریانات حاکم، استوار است.

وی، خواستار توسعه سیاسی در فضای انتخاباتی شد و ادامه داد: توسعه سیاسی با همدلی، تعامل و همبستگی مسئولان و مردم در چارچوب قانون فراهم می‌شود.

مدیرکل حراست استانداری مازندران با اشاره به رعایت مصادیق خط قرمز در بحث انتخابات از سوی اعضای هیئت اجرایی، خواستار پرهیز از سوگیری و پایبندی به بی‌طرفی در فضای انتخاباتی توسط آنان شد و تاکید کرد: مجریان انتخابات باید قانون را به عنوان معیار و مبنای قضاوت و ارزیابی از عملکرد نامزدها بدانند و از دریافت اطلاعات خلاف قانون دوری کنند.

موسوی با اشاره به منع استفاده نامزدهای انتخاباتی از امکانات دولتی و غیردولتی، تصریح کرد: قانون به دنبال اجرای عدالت انتخاباتی است و به صراحت با هر گونه استفاده از اموال دولتی و غیردولتی، مسائل مالی و اخلاقی توسط نامزدهای انتخاباتی برخورد خواهد کرد.

رئیس کمیته استعلامات ستاد انتخابات مازندران، سلامت و امنیت انتخابات را یک اصل مهم دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات شکوهمند، عزت آفرین و در کمال سلامت و امنیت است که موجب رضایت‌مندی مردم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما