شناسهٔ خبر: 18621438 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تکرار/ رئیس فراکسیون ورزش مجلس:

10 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به ورزش کشور تزریق شد/ در ایران اقتصاد ورزشی تعریف‌شده‌ای وجود ندارد

رئیس فراکسیون مجلس گفت: پارسال 10 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به ورزش کشور تزریق شد؛ این در حالیست که دولت 4 میلیارد تومان بودجه به امر ورزش اختصاص داده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا تابش عصر دیروز در جلسه مسؤولان ورزشی استان یزد با نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد و هیأت‌های ورزشی استان یزد اظهار داشت: ورزش مادر استان یزد و کشور با مشکلات بسیاری روبه‌رو است که این مشکلات به ضعف‌های مدیریتی باز می‌گردد.

وی افزود: استان یزد از جمله استان‌هایی است که با تعامل و همکاری خوب توانسته در بسیاری از رشته‌های ورزشی بدرخشد اما ورزش قهرمانی مستلزم تدبیر برای اقتصاد ورزشی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس عنوان کرد: در کشور ما اقتصاد ورزشی تعریف شده‌ای وجود ندارد که یک ورزشکار بتواند به صورت حرفه‌ای به ورزش بپردازد.

تابش تصریح کرد: در ورزش قهرمانی حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ضرورت دارد اما بخش خصوصی نیز به دلیل اعمال نشدن تشویق‌ها و اخذ مالیات و ... چندان رغبتی به این حمایت از ورزش نشان نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 10 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به ورزش کشور تزریق شد، افزود: این در حالی است که دولت 4 میلیارد تومان بودجه به امر ورزش اختصاص داده بود.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری ‌آموزش و پرورش و شهرداری برای در نظر گرفتن محل و امکاناتی برای ورزش خاطرنشان کرد: ادارات و نهادهای مختلف باید این امکان را داشته باشند که از امکانات یکدیگر استفاده کنند.

رئیس فراکسیون مجلس عنوان کرد: مردم خیر نیز هر کجا امر خیری در کار بوده، به میدان آمده‌اند و بخش‌های مختلف به ویژه ورزش استان را به خوبی حمایت کرده‌اند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه تأکید کرد و اظهار داشت: باید هم مردم را به حمایت از ورزش تشویق کنیم و هم نظارت کافی برای نحوه هزینه‌کرد در ورزش داشته باشیم.

به گزارش فارس، این جلسه قرار بود با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شود اما به دلیل تأخیر در پرواز تهران به یزد، وزیر به این جلسه نرسید.

انتهای پیام/چ/

برچسب‌ها:

نظر شما