شناسهٔ خبر: 18621399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مامور اورژانس شیراز:

9 سال است که سال تحویل را کنار خانواده‌ام نبودم/ نجات جان یک انسان شیرین ترین لحظه کارمان است

مامور جوان اورژانس شیراز می گوید: بهترین خاطرات نیروهای اورژانس، جانِ دوباره یافتن انسان‌هاست. زمانی که پدر و مادرو یا خواهر و برادری را به یک خانواده برمی‌گردانید در واقع با تولدی دوباره بهترین شادی‌ها را به اعضای آن خانواده هدیه می‌دهید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، یک یک پنج، شماره‌ای که در لحظات اضطرار یادمان می‌آید و بعد از حل شدن مشکل و فراغ خاطر، فراموش می کنیم‌ انسان‌های نجیبی را که در سخت ترین لحظات زندگی به یاری‌مان شتافتند. فرشته‌های نجاتی که با بی‌قراری و در عین حال صبوری و مهربانی همه تلاش خود را برای نجات جان انسان‌ها به کار گرفته‌ و این دغدغه زیبایشان روز و ماه و فصل مشخصی ندارد بلکه همیشگی است. ساعتی تعطیل نمی‌شوند حال می‌خواهد لحظه تحویل سال باشد یا ایام تعطیلات نوروز و یا یک روز معمولی کاری!

صالح صادقی کارشناس ارشد مدیریت بهداشت و درمان، متولد سال ۱۳۶۵ و ساکن شیراز است. او که سال ۸۵ وارد اورژانس شده و تقریبا ۱۰ سال از عمر خود را در این شغل گذرانده با افتخار می‌گوید: " عاشق کارم هستم چرا که نجات جان انسان‌ها لذت بخش است"

9 سال است که سال تحویل را کنار خانواده‌ام نبودم/ نجات جان یک انسان شیرین ترین لحظه کارمان است

نیروهای اورژانس معمولا علاقه فراوانی به شغل‌شان دارند، دلیل این علاقه چیست؟


اول به دلیل مفید بودن این شغل است. کار اورژانس، کاری بی ریاست و برای رضایت حق تعالی انجام می‌شود. همه نیروهای اورژانس بدون هیچ چشم‌داشتی در پی نجات جان انسان‌ها هستند. در واقع مادیات در این شغل نقش چندانی ندارد و جنبه معنوی بر کار غلبه دارد. زیرا همان طور که می‌دانید خدمات مرکز فوریت‌های پزشکی رایگان انجام می‌شود و تکنسین‌های اورژانس با خلوص نیت و با کمترین امکانات تمام همت خود را برای نجات جان هموطنان خود به کار می‌گیرند.

مورد بعد، به علت زنده بودن این شغل است چرا که دچارروزمرگی نمی‌شویم. در واقع با هر مأموریت در یک شرایط و موقعیت جدید قرار می‌گیریم و با انجام هر عملیات تجربه تازه‌ای کسب می‌شود.

 

 

از مشکلات کاری اورژانس بفرمایید.

 

اصلی ترین مشکل ما کمبود نیرو است. سال‌هاست به دلیل کمبود نیرو در پایگاه‌ها، نیروهای اورژانس با مشکل افزایش مأموریت مواجه هستند. به دلیل حجم کاری بالا در ایام تعطیلات هم تعطیل نیستیم. مثلا بنده 9 سال است که سال تحویل را کنار خانواده‌ام نبودم و با اینکه امسال، اولین سال ازدواجم بود نتوانستم برای تعطیلات نوروز کنار همسرم باشم.

مورد دیگر مزاحمت‌های تلفنی است. عده‌ای خط ۱۱۵ را اشغال می‌کنند و گاهی مانع از تماس به موقع مصدومان و بیماران می‌شوند و این مسئله بسیار آزار دهنده است.

پایین بودن حقوق و مزایای نیروهای اورژانس از دیگر مواردی است که ناراحتی این قشر خدوم را بیشتر می‌کند که امیدواریم با توجه ویژه مسئولین به اورژانس به عنوان خط مقدم سلامت و پیشانی بهداشت و درمان جامعه، به این مشکلات رسیدگی شود.

9 سال است که سال تحویل را کنار خانواده‌ام نبودم/ نجات جان یک انسان شیرین ترین لحظه کارمان است

 

بهترین خاطره کاری که یادآوری آن هنوز برایتان شیرین است؟

 

معمولا بهترین خاطرات نیروهای اورژانس، جانِ دوباره یافتن انسان‌هاست. زمانی که پدر و مادرو یا خواهر و برادری را به یک خانواده برمی‌گردانید در واقع با تولدی دوباره بهترین شادی‌ها را به اعضای آن خانواده هدیه می‌دهید. به همین دلیل تمام مأموریت‌هایی که با موفقیت و نجات مصدم همراه است به عنوان بهترین خاطرات در ذهن‌ ثبت می‌شوند. اما به طور خاص؛ نجات کودک شش ساله ای به نام دانیال بود. دانیال که در استخر آب غرق شده بود هیچ علائم حیاتی نداشت. با شروع احیا قلبی-ریوی بعد از چند دقیقه حیات‌اش بازگشت. وقتی بعد از چند هفته به عیادت او رفتم و خنده‌ها و شیطنت‌های کودکانه‌اش را دیدم بسیار خوشحال شدم و خدا را شکر کردم. وقتی بیماری را از درد یا مرگ نجات می‌دهیم احساس می‌کنم نتیجه کارم را دیده‌ام و به همین دلیل عاشق کارم هستم چرا که نجات جان انسان‌ها لذت بخش است.

 


در پایان اگر صحبتی با مسئولین و مردم شیراز دارید، بفرمایید.

اگر اورژانس به سازمان تبدیل شود بخش عمده‌ای از مشکلات ما حل می‌شود به همین دلیل از مسئولین درخواست داریم روند اجرایی سازمان شدن اورژانس را تسریع بفرمایند.
در خواست ما از هموطنان به ویژه مردم عزیز شیراز که همیشه خود را خادم آن‌ها می‌دانیم این است که؛ شناخت خود را نسبت به اورژانس بیشتر کنند و با کارکرد آن بیشتر آشنا شوند. با توجه به ظرفیت و امکانات موجود از ما توقع داشته و همکاری بیشتری با نیروهای واحد ۱۱۵ داشته باشند.

نظر شما