شناسهٔ خبر: 18621322 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی:

دانش هیبریدی گلخانه ای یکی از نیازهای ضروری در پیشرفت علمی کشور است

خرم آباد- ایرنا- رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: امروز دانش هیبریدی گلخانه ای یکی از نیازهای کشور به شمار می رود تا زمینه و فضای مطلوبی برای پیشرفت علمی کشور فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمیدرضا طیبی روز پنجشنبه در آئین کلنگ زنی مجتمع گلخانه ای شهرستان کوهدشت افزود: دسترسی به دانش هیبریدی گلخانه ای به عنوان یکی از نیازهای علمی کشور است که موفقیت در این زمینه هماهنگ عمل کردن همه مسئولان و مدیران اجرایی در کشور را می طلبد.
طیبی با بیان اینکه برجام برای کشور اقدامی ضروری بود ، اظهارکرد: با یک وفاق ملی باید از برجام حمایت شود.
نورمحمد بیرانوند فرماندار کوهدشت نیز دراین مراسم گفت: مجتمع گلخانه ای کوهدشت بطور مستقیم باعث ایجاد اشتغال برای 80 نفر و بطور غیرمستقیم برای حدود 100 نفر اشتغالزایی دارد.
وی اظهار کرد: در شهرستان کوهدشت سال گذشته قرار بود 2 هزار و 90 شغل توسط 21 دستگاه اجرایی ایجاد شود که تاکنون برای یکهزار و 914 نفر یعنی بیش از 90 درصد تعهد ایجاد شغل شده است.
وی با بیان اینکه در سال 95 عملیات اجرایی گازرسانی به 44 روستا در شهرستان کوهدشت انجام شد ، گفت: همچنین بیمارستان 250 تحتخوابی شهرستان کوهدشت طی سال جاری کلنگ زنی خواهد شد.
بیرانوند با اشاره به اینکه سد معشوره یکی از مطالبات مردم این منطقه است گفت: 138 هزار هکتار اراضی در شهرستان کوهدشت وجود دارد که 10 درصد آنها آبی و 90 درصد دیم ست.
علی نادر دهقانی رئیس جهاد دانشگاهی لرستان نیزدر این آیین گفت: توسعه باید دانش بنیان باشد و با توجه به مشکلات زیادی که در استان وجود دارد تلاش برای رفع این مشکلات باید صورت گیرد.
وی افزود: مجتمع گلخانه ای کوهدشت با توجه به مشکلات زیادی که داشت سال گذشته به جهاد دانشگاهی واگذار شد و این طرح یکی از فرصت های خوب برای شهرستان کوهدشت به شمار می آید.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه روند کشاورزی کوهدشت باید به شیوه کشاورزی مدرن تبدیل شود گفت:این پروژه در 10 هکتار زمین ایجاد می شود که 6 هکتار آن مسقف بوده و فاز اول آن تا مرداد ماه امسال و فاز دوم تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
1920/6060/3210
خبرنگار:محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

انتهای پیام /*

نظر شما