شناسهٔ خبر: 18621314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازدید بیش از 193هزار گردشگر از جاذبه های تاریخی و طبیعی مراغه

مراغه - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراغه با اشاره به استقبال گسترده گردشگران نوروزی از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی گفت: تاکنون 193هزار و 804گردشگر و مسافر از این آثار بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

یعقوب طالبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گردشگران و مسافران نوروزی از اثار تاریخی، جاذبه های طبیعی و گردشگری و نیز اثار دست ساز و صنایع دستی این شهرستان در این ایام دیدن کردند.
وی ادامه داد: حضور و بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 9 درصدی برخوردار بوده است.
وی اضافه کرد: این شهرستان با برخورداری از آثار متعدد تاریخی و جاذبه های فرهنگی و گردشگری، هم اکنون در تعطیلات نوروزی رتبه دوم استانی را در جذب گردشگر پس از تبریز به خود اختصاص داده است.
وی افزود: جاذبه تاریخی رصد خانه مراغه با 19 هزار و 853 بازدید توسط گردشگران داخلی و خارجی دومین اثر پربازدید آذربایجان شرقی در این ایام تاکنون بوده است.
وی با اشاره به اجرای تور رایگان مراغه گردی در این شهرستان ادامه داد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، سه هزار نفر از گردشگران در قالب این طرح از آثار تاریخی این شهرستان بازدید کردند.
وی اضافه کرد: این گردشگران از 10 اثر تاریخی این شهرستان در قالب حدود 30 هزار بازدید، دیدن کرده و با پیشینه این شهر تاریخی آشنا شدند.
رصدخانه تاریخی، گنبدهای چهارگانه تاریخی، موزه های سنگ نگاره و ایلخانی، معبد مهر و مقبره اوحدی مراغی از جمله آثاری است که در این تور گردشگری مورد بازدید گردشگران و مسافران نوروزی قرار می گیرد.
طالبی با اشاره به اجرای این طرح از اولین روزهای سال جدید در مراغه گفت: این تور گردشگری از دوم تا پانزدهم فروردین ماه در 2 نوبت صبح و عصر اجرا می شود.
وی با اشاره به اجرای آیین نوروزگاهی در محل چهار اثر تاریخی مراغه برای گردشگران و مسافران نوروزی افزود: این آیین فرهنگی در محل رصدخانه تاریخی، گنبدهای کبود و مدور و نیز دهکده توریستی این شهرستان برگزار شده است.
شهرستان مراغه با حدود 515 اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود 300 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی **انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487

انتهای پیام /*

نظر شما