شناسهٔ خبر: 18621302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس‌ راه استان سمنان:

میامی- سبزوار و سمنان- دامغان پرحادثه‌ترین محورهای نوروز 96 بود

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس‌ راه استان سمنان گفت: 2 محور میامی- سبزوار و سمنان- دامغان از ابتدای طرح خدمات سفرهای نوروزی از 25 اسفند 95 تا نهم فروردین 96 پرحادثه‌ترین محورهای استان سمنان بود.

صاحب‌خبر -

سرهنگ حسن خسروجردی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 23 فقره سانحه در محورهای میامی- سبزوار و سمنان- دامغان از 25 اسفند تا نهم فروردین 96 در اجرای طرح خدمات سفرهای نوروزی رخ داد که شامل 14 سانحه در محور میامی- سبزوار و 9 سانحه در محور سمنان- دامغان بود.
وی تاکید کرد: سوانح جاده ای در محورهای استان سمنان از 25 اسفند 95 تا 9 فرودین 96 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش یافت.
رئیس پلیس‌ راه استان سمنان ادامه داد: 61 مورد تصادف جاده ای منجر به فوت و جرح از آغاز طرح خدمات سفرهای نوروزی از 25 اسفند 95 تا 9 فروردین 96 در استان سمنان رخ داد که 69 درصد از آن مربوط به واژگونی خودروها بوده است.
وی با بیان اینکه بی توجهی به جلو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه علت 86 درصد وقوع تصادفات جاده ای در استان سمنان در این مدت بوده است، خاطرنشان کرد: 74 درصد از کل تصادفات و 21 هزار 971 مورد تخلف ثبت شده در جاده های استان سمنان مربوط به خودروهای سواری بود.
وی یادآور شد: جرائم رانندگی از جمله سرعت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی، استفاده کردن از تلفن همراه هنگام رانندگی، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز به ترتیب بیشترین جرائم را محورهای استان سمنان در روزهای گذشته از نوروز 96 ثبت شده است.
خسروجردی، به سوانح جاده ای روز 9 فروردین 96 در جاده های استان سمنان اشاره کرد و گفت: حادثه واژگونی تیبا در کیلومتر 47 آرادان- سرخه در ساعت 10 و 25 دقیقه یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت که علت آن بی‌توجهی به جلو بود.
رئیس پلیس‌ راه استان سمنان گفت: هفت مورد تصادف خسارتی روز گذشته در جاده های استان سمنان رخ داد که در چهار سانحه جرحی پنج نفر مجروح شدند.
پلیس راه استان سمنان با 40 دوربین سرعت سنج ثابت، بر تردد خودروها در محورهای ارتباطی استان نظارت دارد.
سالانه دست کم 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند.
7344/6103 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

نظر شما