شناسهٔ خبر: 18621300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر خدماتی گردشگری سازمان میراث فرهنگی

گردشگری محرک قوی در تحقق اقتصاد مقاومتی است

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر خدماتی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنعت گردشگری نقش محرک و درآمدزا در رونق اقتصادی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی - اشتغال و تولید دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ولی تیموری روز پنجشنبه در دوازدهمین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در اراک، افزود: صنعت گردشگری در ایران ظرفیت بالایی دارد و می تواند کمک قابل توجهی به اقتصاد مقاومتی و اهداف مورد نظر آن داشته باشد.
وی اظهار کرد: معرفی اصولی داشته های خرد فرهنگ ها به گردشگران ضمن اینکه در حفظ ارایه های هویتی موثر است به رونق اقتصادی و اشتغالزایی می انجامد .
وی یادآور شد: عرضه محصولات سنتی، صنایع دستی و گردشگری هر خطه از موضوعات مهمی است که باید برای آن برنامه ریزی شود.
مدیردفتر خدماتی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: سفر موضوعی فرابخشی است که با همکاری و انسجام مجموعه اعضای ستاد اجرایی سفر، رضایت گردشگر و زائر فراهم می شود.
وی، با قدردانی از اعضای ستاد اجرایی سفر استان مرکزی گفت: این افراد نوروزبانان بی نوروز هستند که بهترین ایام سال را به جای گذران کنار خانواده به ارایه خدمات به هموطنان صرف می کنند تا رضایت مردم و به ویژه میهمانان نوروزی را فراهم شود.
تیموری افزود: رویکرد فرهنگی در عرصه کارآفرینی و اشتغالزایی و باروری ظرفیت های این حوزه باید در سال جاری بیش از پیش مد نظر باشد.
مدیرکل دفتر خدماتی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان مرکزی خاستگاه مشاهیرفرهنگی و بسیاری از سنن و داشته های فرهنگی و اجتماعی است و این نگاه باید در سایه برندامه و هدفمندی در زاویه اقتصادی به بار بنشیند.
تیموری اظهار کرد: برون سپاری مسئولیت های دولت به بخش خصوصی به منظور کاهش تصدی گری دولت در زمینه گردشگری نیز می تواند به توسعه صنعت گردشگری کمک کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون، 200 هزار اقامت در این استان با 9 میلیون تردد خودرو انجام شده است.
سیدمحمد حسینی افزود: پیش بینی می شود 2 میلیون مسافر و گردشگر تا پایان تعطیلات نوروزی از بناهای تاریخی، چشم اندازهای طبیعی و گردشگری استان مرکزی دیدن کنند.
وی اظهار کرد: راه اندازی نوروزگاه ها در شهرستان های استان مرکزی و اجرای برنامه های مفرح و متنوع در جذب گردشگر نوروزی و افزایش آمار مسافران تاثیرگذار بوده است.
وی گفت: شهرستان محلات به علت پتانسیل قوی نظیر باغات گل، سرچشمه آب و آبگرم توانسته بیشترین حجم مسافران و گردشگران نوروزی استان را در ایام تعطیلات نوروزی امسال به خود اختصاص دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: ستاد صیانت از حقوق شهروندی 25 بازرسی از مراکز اقامتی، امداد و نجات، هتل، مراکز درمانی و بیمارستاین انجام داده است.
سعید فرخی افزود: برای نخستین بار از سازمان های مردم نهاد استان در بازرسی از اماکن اقامتی، اورژانس و پایانه ها مسافربری استفاده شد و در این اقدام نقاط ضعف برای ستاد اجرایی سفراستان مشخص و رفع شد.
وی، با قدردانی از اعضای ستاد اجرای خدمات سفر استان مرکزی ادامه داد: انسجام و وحدتی که در بین اعضای ستاد وجود دارد موجب شده تا تیم منسجم و عملکرد قابل قبولی در رضایت مندی مسافران به وجود آورند.
وی اظهار کرد: برای توسعه صنعت گردشگری و فراهم شدن امکانات و زیرساخت های مناسب باید بازنگری در زمان تعطیلات آموزش و پرورش لحاظ شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: ارایه خدمات گردشگری با 15 روز تعطیلات نوروزی و تابستانی محقق نمی شود و لازم است در زمان این تعطیلات بازنگری مدونی توسط متولیان امر صورت گیرد.
فرخی افزود: 56 درصد ظرفیت هتل های استان تاکنون استفاده شده که با توجه به پتانسیل قوی استان در عناصر فرهنگی و گردشگری این رقم رضایت بخش نیست و باید افزایش پیدا کند.
عضو کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد اجرایی سفر استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 8 میلیون و 769 هزار و 727 تردد در محورهای استان مرکزی انجام شده است.
عباس ادیبان افزود: هفت هزار و 752 مورد سفر با 99 هزار و 679 مسافر در ایام تعطیلات امسال جابه جا شدند.
وی اظهار کرد: با توجه به بارندگی پراکنده و پیش بینی هواشناسی در روزهای آتی، احتمال بارش برف در گردنه زالیان جاده اراک - بروجرد و لغزندگی در این محور وجود دارد.
عضو کمیته انتظامی ستاد خدمات سفر استان مرکزی گفت: 29 درصد تعداد کشته شدگان در سوانح رانندگی از 26 اسفندماه پارسال تا 9 فروردین ماه امسال کاهش داشته یعنی از 24 فوتی به 17 مورد رسیده است.
سروان سعید احمدلو افزود: در مجموع تصادفات نسبت به مدت مشابه تعداد مجروحان از 502 نفر به 430 نفر رسیده که 14 درصد کاهش را نشان می دهد.
وجود صنایع دستی سنتی شامل معرق، منبت، قالی، گلیم نقش برجسته، چشم اندازهای طبیعی و بوستان های جنگلی، آبشارهای زیبا، امامزادگان، مجموعه ابنیه تاریخی و قلعه ها، یخچال های طبیعی، پل تاریخی و بازارهای قدیمی از جاذبه های مهم طبیعی و گردشگری استان مرکزی با قدمتی هفت هزار ساله است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991 /6013/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی*** انتشار دهنده: مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما