شناسهٔ خبر: 18621124 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

امسال در تولید و برداشت گاز ‌پارس جنوبی از قطر جلو می‌افتیم

وزیر نفت با بیان اینکه امسال از نظر تولید و برداشت گاز از پارس جنوبی از قطر جلو می‌افتیم، گفت: می‌توانیم در زمینه تولید از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر پیش بیفتیم.

صاحب‌خبر -
بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در بازدید از روند اجرای طرح‌ها و فازهای پارس جنوبی در عسلویه و کنگان با اشاره به  تحقق شعار مبنی بر تولید و اشتغال بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:  انعقاد تفام‌نامه‌های جدید نفتی و گازی و توسعه زیرساخت‌های صنایع پایین دستی مجتمع‌های پتروشیمی مهمترین برنامه وزارت نفت در سال 96  است.

به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه عقد این قراردادها، برای تحرک در آینده و ایجاد اشتغال نقش موثری دارد گفت: با توجه به اینکه طرح‌های صنعت نفت در کنار خود می‌توانند به طور مستقیم و غیر مستقیم  اشتغال لازم ایجاد کنند عقد قراردادهای جدید نفتی و گازی نیز، برای ایجاد اشتغال نقش موثری دارد.

وزیر نفت از تکمیل فازهای  در دست اجرا در منطقه پارس جنوبی خبرداد و افزود:  امسال فازهای 13، 14، 22 تا 24 پارس جنوبی در اولویت تکمیل قرار می‌گیرند و  براساس برنامه‌زمان‌بندی تا پایان سال یک بخش از هر فازهای یاد شده وارد مدار تولید می‌شود.

زنگنه از وارد مدار تولید شدن واحدهای پتروشیمی در عسلویه خبرداد و تاکید کرد:ایجاد زیرساخت لازم به منظور توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی از سیاست‌های مهم  امسال وزارت نفت است تا ضمن تکمیل زنجیره تولید، اشتغال بیشتری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امسال از نظر تولید و برداشت گاز از پارس جنوبی  از قطر  جلو  می‌افتیم افزود: با توجه به وارد مدار  تولید شدن و تکمیل فازهای پارس جنوبی امسال سال خوبی برای  ماست که می‌توانیم در زمینه تولید از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر پیش بیفتیم.

وزیر نفت با بیان اینکه در سال 84 در تولید و برداشت گاز از میدان پارس جنوبی به قطر رسیدیم گفت: پس از مدتی به سبب افزایش برداشت قطر و تولید 2 برابری، عقب افتادیم اما امسال امیدواریم که بتوانیم از قطر جلو بزنیم.

نظر شما