شناسهٔ خبر: 18621070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تعمدی بودن رویه هتک حرمت دین توسط اداره کل میراث فرهنگی/ از ماکت رقص مختلط در تهران تا اجرا در کرمانشاه + تصاویر و اسناد

بررسی روال و زمینه سازی های انجام گرفته برای هتک حرمت مقدسات از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، تعمدی بودن این رفتارها را نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، نگاهی به روند اقدامات ضد فرهنگی از سوی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه این سوال را در اذهان متبادر می کند که آیا این رویه تعمدی است؟

 

برگزاری مراسم تک خوانی یک زن آوازه خوان در مراسمی بی ربط، و واکنش های متعدد رسانه ها و خانواده های شهدا و ایثارگران در حالی بود که میراث فرهنگی  مدعی شد مشکل صوتی باعث بروز این اشکال شده است!

 

ادعایی که با بررسی ویدیو و میکروفن تعبیه برای زن تک خوان رد شد و مراجع قضایی به مسئله ورود کردند. (اینجا بخوانید)

 

بعد از این اقدام ضد دینی، ارسال تصاویری از نمایشگاه میراث فرهنگی در پایتخت نشان داد که این اداره کل در اقدامی که بیشتر شبیه زمینه سازی برای عادی سازی رقص های مختلط است ماکت رقص زنان و مردان را شبیه سازی کرده است. (اینجا بخوانید)

 

 

این اقدام اما در نمایشگاه تحت نظارت میراث فرهنگی در کرمانشاه اجرایی شد و در محوطه ای که سر در آن بنر سازمان میراث فرهنگی است به اجرا در آمد و مردم شاهد رقاصی زنان بودند.

 

عکس محوطه تحت نظارت میراث فرهنگی در لحظه رقاصی زنان

 

آیا می توان این اقدام را غیر عمدی دانست و گفت  میراث فرهنگی در ایام نوروز در ساعت غیر اداری مسئولیتی در قبال اماکن تحت نطارت خود ندارد؟

 

آیا فرد خاطی همان کسی نیست که به معاون رییس جمهور از طرف سازمان میراث فرهنگی تبریک و خوش امد گفت؟

 

آیا می شود با فرافکنی از زیر بار مسئولیت قانونی این هتک حرمتها شانه خالی کرد؟

 

نظر شما