شناسهٔ خبر: 18620731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نیروهای انقلابی و مردمی، انتخاب مردم در انتخابات پیش رو خواهد بود

مردم، این موضوع را که اعضای شورای اسلامی شهر و روستا باید خود را از بازی های سیاسی رها کرده و در کنار هم و باهمفکری برای رفع مشکلات و ارتقاء سطح کیفی و کمی شهرشان تلاش کنند را خوب درک کرده اند و در انتخابات پیشرو از انتخاب افراد به صرف اینکه جزء فامیل و حزب آن ها است، خودداری می کنند و افرادی را انتخاب خواهند کرد که همّ و غم آنها برای بر طرف کردن مشکلات عموم مردم و شهرشان است نه افرادی که وام دار گروه های قدرت و ثروت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشم برخوار  در این مقال بر آن هستم که پیرامون دو موضوع مطالبی را تقدیم نمایم. موضوع اول در رابطه با اصلی ترین مسائل مطرح شده در سخنان مقام معظم رهبری  در سال ۹۵ و دیگری مسئله انتخابات سال آینده است. حضرت آیت الله امام خامنه ای در سال ۹۵ بر چهار مسئله بیش از مسائل دیگر تأکید داشتند. اولین مسئله، بحث اقتصاد مقاومتی بود که با توجه به اهمیت آن و نقش آن در برون رفت مشکلات کشور، شعار سال را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند و در سخنرانی های اخیر از مسئولان مربوطه خواستند که گزارشی ارائه کنند و مردم نتیجه ی آن را بینند. ایشان در دیدار با بسیجیان فرمودند: «یک گزارش مفصّلی (در مورد اقتصاد مقاومتی) دست من رسید و نگاه کردم. آمارهایی هست، کارهایی هست، اقداماتی انجام گرفته، منتها باید در صحنه‌ی عمل نتیجه‌اش دیده بشود؛ آنچه مهم است این است که آماری که ما می دهیم، نتیجه‌اش در عمل دیده بشود.»  و امّا نکته ای که برخی اوقات مورد غفلت برخی مسئولان و مردم قرار می گیرد این است که دشمنان در صدد هستند تا با ایجاد مشکلات و دامن زدن به آن ها، مردم را نسبت به دین و نظام اسلامی بدبین کنند.

امام خامنه ای (مدظله العالی) در این رابطه می فرماید: « اینکه ما مرتّب راجع به مسئله‌ی اقتصاد، اقتصاد مقاومتی و مانند اینها در این چند سال مرتّب، اوّل سال، وسط سال، آخر سال می گوییم، تکرار می کنیم، به‌خاطر این است که دشمن به این نقطه‌ی خاص توجّه کرده است (می خواهند) اقتصاد کشور را خراب کنند، وضع مردم بد باشد، جیب مردم خالی بشود، امکانات مردم کم بشود، پول مردم بی‌ارزش بشود، قدرت خریدشان کم بشود تا ناراضی بشوند؛ هدف، این است. مردم را از اسلام و از نظام اسلامی ناراضی کنند؛ این، هدف دشمن است، لذا روی اقتصاد تکیه می کنند برای اینکه وضع مردم خراب بشود تا به‌خاطر خرابی وضع، از اسلام و از نظام اسلامی منصرف بشوند. خب این وظیفه‌ی کیست که در مقابل این وضعیّت ایستادگی کند؟ وظیفه‌ی همه؛ وظیفه‌ی دولت هست، وظیفه‌ی مجلس هست، وظیفه‌ی مسئولان گوناگون هست، وظیفه‌ی آحاد مردم هم هست. همه وظیفه داریم، باید انجام بدهیم.» بنابراین بر مسئولان و آحاد مردم لازم است که در رابطه با عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور از هیچ اقدامی کوتاهی نکنند.

دومین مسئله، مسئله انقلابی گری و انقلابی ماندن مسئولان و مردم است، انقلاب و نظام اسلامی برای استمرار خود، نیاز به انسان هایی دارد که روحیه انقلابی را در خود حفظ و هر روز آن را تقویت کنند. مقام ولایت در این باره فرمودند: «جوان های عزیز ما بایستی این رویِشِ مبارکِ روحیّه‌ی انقلابی را ادامه بدهند. بحثها و جنجال ها و حاشیه‌سازی‌ها و پرداختن به چیزهای کوچک و جزئی و مانند اینها مسئله‌ی کشور نیست؛ مسئله‌ی کشور، روحیّه‌ی انقلابی است؛ مسئله‌ی کشور، جهت‌گیری انقلابی است»

اهل صبر و بصیرت بودن جزء شاخصه های یک فرد انقلابی است. چرا که انقلاب اسلامی را کسانی به پیروزی رساندند که در مقابل مشکلات صبر پیشه کردند و دست های فتنه انگیز و توطئه گر دشمنان را در پشت صحنه قضایا می دیدند. انقلاب و نظام ما به خاطر استقامت مردم و مسئولان در برابر مشکلات است که تا امروز پایدار مانده است.

سومین مسئله، جهاد کبیر یا تبعیت نکردن از دشمن است. بحث جهاد کبیر موضوعی است مقام معظم رهبری برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ در دیدار با دانش آموختگان دانشگاه افسری امام حسین (ع) و بعد از آن در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان مطرح کردند. ایشان فرمودند: «امروز برای کشور ما جنگ نظامیِ سنّتی و متعارف احتمال بسیار بسیار ضعیفی است. جهاد یک معنای بسیار وسیع‌تری دارد که در بین جهادها جهادی هست که خدای متعال در قرآن آن را «جهاد کبیر» نام نهاده … جهاد کبیر یعنی چه؟ یعنی اطاعت نکردن از دشمن، از کافر؛ از خصمی که در میدان مبارزه‌ی با تو قرار گرفته اطاعت نکن… در میدان های مختلف؛ در میدان سیاست، در میدان اقتصاد، در میدان فرهنگ، در میدان هنر. در میدانهای مختلف از دشمن تبعیّت نکن؛ این شد جهاد کبیر» بنا بر این مسئولان و مردم باید دست های ناپیدای دشمن را در حوزه های مختلف شناسایی کنند تا خدای نکرده در زمین خودی به نفع دشمن بازی نکنند. اگر نظام ما در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه ی علم و فناوری پیشرفت کرده همه آن ها به خاطر عدم تبعیت از دشمن است، چرا که دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته تا جلوی پیشرفت این انقلاب را بگیرد و مردم و مسئولان ما در قضیه برجام و انرژی هسته ای آن را به خوبی ملاحظه کردند. یک نکته این است که با کسی می شود وارد مذاکره شد که با ما اختلاف دارد ولی با کسی که دشمنی خود را چه در ظاهر و چه در باطن نشان داده است، هرگز نمی شود مذاکره کرد چه برسد به اینکه به او اعتماد هم بکنیم.

مسئله آخر، مسئله نفوذ است. مسئله نفوذ از مسائل مهمی است که مکرر در سخنان مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است. گاهی اوقات دشمن فردی را اجیر می کند و وارد کشور می کند تا برای آن ها جاسوسی کند و گاهی با تبلیغات و ظاهرسازی ­ها، نیروهای خودی را جذب می کند و با نفوذ بر فکر و اعتقاداتشان، آن ها را به طرف خود می کشاند. ما باید راه های نفوذ را شناسایی کرده و آن را مسدود کنیم. اینکه ما نمی توانیم کشورمان را خودمان مدیریت کنیم یا اینکه ما نمی توانیم با اتکا بر توان داخلی بر مشکلات کشور فائق آئیم، این یعنی نفوذ دشمن بر فکر و بینش ما.

امّا موضوع دوم مربوط به موضوع انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا است. غرض از بیان نکات فوق این بود که ما بدانیم اولویت های کشورمان چه چیزهایی است و در حال حاضر کشور ما با چه مشکلاتی روبرو است و آن موقع بیائیم با توجه به منویّات رهبری فردی را انتخاب کنیم که مسئله ی اقتصاد مقاومتی را خوب درک کند و همّ و غم آن بر این باشد که سیاست های اقتصاد مقاومتی را در جامعه لباس عمل بپوشاند و با داشتن بینش و بصیرت سیاسی، دست های فتنه انگیز و توطئه گر دشمن را شناسایی کرده و آن ها را قطع کند و برای رفع مشکلات کشور به توان ملی اعتماد کند نه به دشمن و خود را پیرو عملی رهبری و ولایت نشان دهد نه در حد شعار  و گفتار.

مردم، این موضوع را که اعضای شورای اسلامی شهر و روستا باید خود را از بازی های سیاسی رها کرده و در کنار هم و باهمفکری برای رفع مشکلات و ارتقاء سطح کیفی و کمی شهرشان تلاش کنند را خوب درک کرده اند و در انتخابات پیشرو از انتخاب افراد به صرف اینکه جزء فامیل و حزب آن ها است، خودداری می کنند و افرادی را انتخاب خواهند کرد که همّ و غم آنها برای بر طرف کردن مشکلات عموم مردم و شهرشان است نه افرادی که وام دار گروه های قدرت و ثروت هستند. مردم با بصیرت و ولایتمدار همیشه این جمله امام خمینی (ره) را که می فرماید: «ثروتمندان هرگز به خاطر تمکن مالى خود نباید در حکومت و اداره کنندگان کشور اسلامى نفوذ کنند و به فقرا و مستمندان و زحمتکشان، افکار و خواسته ‏هاى خود را تحمیل کنند.» را مد نظر قرار داده و از آن به عنوان معیار تشخیص افراد اصلح استفاده می کنند و در انتخابات آینده نیروهای انقلابی و مردمی را انتخاب خواهند کرد.

تلاش نخبگان فکری، فرهنگی و اجتماعی نیز باید  بر این باشد که نیروهای متعهد و متدین و متخصص را شناسایی کرده و از آن ها دعوت به نام نویسی در این انتخابات کنند؛ چرا که برخی از نیروهای شایسته به دلایلی که همگان بر آن اذعان دارند و قابل ذکر در این مجال نیست، از ورود به این عرصه خودداری می کنند. جوانان هم باید به دو نکته توجه کنند، یکی اینکه به دلایل واهی خود را از این عرصه خارج نکنند و دوم اینکه آلت دست برخی گروه ها نشوند.

مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: «بنده طرفدار این هستم که جوان ها در جریان مسائل سیاسی کشور قرار بگیرند و بتوانند تحلیل کنند، البته سیاسی کاری، سیاست‌بازی و آلت دست این حزب و آن حزب شدن را بنده برای جوان نمی‌پسندم؛ اینها برای جوان هیچ شرف و افتخاری ایجاد نمی‌کند؛ اما این‌که جوان بداند می‌تواند اثرگذار باشد و نقش ایفا کند، خیلی ارزش دارد.»

*مدیر مسئول ماهنامه آوای برخوار

نظر شما