شناسهٔ خبر: 18620375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه انتظامی استان قم

دستگیری سارق حرفه‌ای کش‌رو‌زن با ۱۱ فقره سرقت در قم

R7854/P1377/S6,62/CT12

جانشین فرماندهی انتظامی استان از دستگیری سارق حرفه‌ای کش رو زن با ۱۱ فقره سرقت در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمیدرضا اسدی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت گوشی تلفن همراه از مغازه‌های سطح استان که با سوءاستفاده از شلوغی محل در ایام تعطیلات نوروزی صورت می‌گرفت،موجب شد تا موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم قرار گیرد.

وی افزود: با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته و استخراج تصاویر سارق مشخص شد که تمامی سرقت‌های اخیر توسط یک نفر ناشناس انجام و به علت عدم استفاده از گوشی‌های مسروقه و سیم‌کارت موجود در آن ، اقدامات گسترده پلیسی نیز در این زمینه آغاز شد.

اسدی ادامه داد: درنهایت احدی از مالباختگان، سارق را که در ابتدا با ارائه کارت ملی جعلی خود را معرفی کرده را به‌طور اتفاقی در حین تردد شناسایی و طی تماس تلفنی با پلیس 110 مأموران سارق موصوف را دستگیر و وی را جهت انجام تحقیقات تخصصی‌تر تحویل کارآگاهان پلیس آگاهی استان دادند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: در تحقیقات پلیسی صورت گرفته مشخص شد متهم از سارقان حرفه‌ای بوده که پس از ارائه دلایل و مدارک و چند مرحله بازجویی موجب شد تا نامبرده نهایتاً به 11 فقره سرقت به شیوه کش رو زن اعتراف کند.

سرهنگ اسدی بیان کرد: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد سارق در ابتدا سیم‌کارت و کارت حافظه گوشی مسروقه را خارج و آن را پس از چند ماه به فروش می‌رسانده است که در ادامه مأموران، خریدار تمامی گوشی‌های مسروقه که از خریداران سابقه‌دار نیز بوده را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در پایان خاطرنشان کرد: مأموران در بازرسی از منزل سارق، تعداد هشت دستگاه از گوشی‌های مسروقه را کشف و تحویل مالباختگان دادند

توصیه‌های پلیس راهور قم به شهروندانی که قصد مسافرت دارند

رانندگان گرامی بایستی حتماً قبل از شروع سفر، نسبت به رفع معایب معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

رانندگان وسایل نقلیه در مواجهه با کودکان دقت داشته باشند، ممکن است یک کودک بفهمد که چه زمانی برای عبور از عرض خیابان امن و مطمئن است، اما تغییر ناگهانی شرایط ترافیکی باعث حواس‌پرتی او می‌شود.

تکامل حس شنوایی کودکان نسبت به بزرگ‌سالان محدود است، آن‌ها در مورد تشخیص جهت صداهای ترافیک دچار اشتباه می‌شوند.

کودکان به سهولت نمی‌توانند دریابند که چه چیز برای تأمین ایمنی آن‌ها مهم است و یاد نگرفته‌اند هنگام عبور از خیابان به هر دو طرف نگاه کنند و نمی‌دانند واکنش آن‌ها هنگام مواجهه با خطر باید چگونه باشد.

هنگامی‌که کودکان از عرض خیابان دوطرفه عبور می‌کنند، سرعت زیاد وسیله نقلیه در یک‌جهت خیابان توجه کودک را نسبت به جهت دیگر خیابان کم‌رنگ می‌کند.

کوچک بودن اندام کودکان باعث می‌شود که وقتی از میان خودروهای پارک شده وارد خیابان می‌شوند، دید کافی از سطح سواره‌رو نداشته باشند و همچنین زمانی هم که در حال عبور از عرض خیابان هستند و اتومبیل به سمت آن‌ها می‌آید به چه چیزهایی توجه کنند که ممکن است حواس آن‌ها را پرت کند،بازیگوشی و مسابقه دادن کودکان باعث می‌شود به خطرات وسایل نقلیه توجهی نکنند.

پلیس قم با تمام توان در خدمت شهروندان و مسافران نوروزی است

رئیس پلیس پیشگیری استان اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان قم از مدت‌ها قبل از شروع تعطیلات نوروزی، تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام داده تا تمامی واحدهای انتظامی در حوزه پیشگیری از جرائم آمادگی لازم و مناسبی را داشته باشند.

سرهنگ حمیدرضا ماهیدشتی  افزود: پلیس قم با تمام توان خود در حوزه پیشگیری از جرائم در همه کلانتری و پاسگاه‌های سطح استان و نیز استقرار کانکس‌های نوروزی با بیش از حدود 50 رده در خدمت شهروندان، مسافران و زائران قرار دارد.

رئیس پلیس پیشگیری استان ادامه داد: مقوله پیشگیری از جرائم به عهده چندین دستگاه و نهادهای مختلف است، موفقیت تمامی این نهادها درگرو همکاری شهروندان و مالکان منازل، خودروها و مغازه‌هاست که بی‌شک بدون همکاری و مساعدت و همدلی آن‌ها، موفقیت کامل حاصل نخواهد شد.

سرهنگ ماهیدشتی اضافه کرد: از همه شهروندان تقاضا می‌شود که با استفاده از سیستم‌های پیشگیری از سرقت اموال خود جلوگیری کنند، پیشگیری بهتر از درمان است و هزینه‌های کمتری را به دنبال خواهد داشت، مضافاً اینکه پلیس وظایف ذاتی خود را این زمینه انجام می‌دهد.

سرعت غیرمجاز در رانندگی،‌شتاب برای رسیدن به حوادث است

رئیس پلیس راهورشهرستان قم اظهار داشت: پلیس قم در سطح شهر و در طول مسیر و معابر منتهی به شهر مقدس قم، حضوری فعال و مستمر دارند که هدف از این حضور، خدمت به‌تمامی مسافران و کسانی است که در حین سفر هستند و بایستی امنیت ترافیکی ‌آن‌ها تأمین شود و ما این خدمت‌رسانی به مسافران شهر کریمه اهل‌بیت (ع) را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانیم.

سرهنگ علی حسن قیصری از همکاری مطلوب شهروندان و عموم مسافران نوروزی که در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پیشگیری از وقوع تصادف و حوادث ترافیکی که در سطح استان داشتند و خدمتگزاران خود در پلیس راهنمایی و رانندگی را یاری کردند، قدردانی کرد.

وی ادامه داد: معابر منتهی به شهر مقدس قم از سمت تهران، سلفچگان و کاشان، نیمه سنگین است، بعضی از مسافران سفرشان به اتمام رسیده و قصد بازگشت به منازل خود را دارند و برخی نیز سفرشان را آغاز کرده‌اند که به همین دلیل در لاین رفت‌وبرگشت معابر، شاهد ترافیکی نیمه سنگین هستیم.

وی گفت: در داخل شهر قم نیز بلوار زائر،خیابان اراک و هسته مرکزی شهر دارای ترافیکی نیمه سنگین است و ظرفیت اکثر پارکینگ‌های سطح شهر تکمیل و مملو از خودرو شده است.

قیصری با اشاره به برخی خدمات پلیس راهور قم به زائران و مسافران نوروزی، گفت: امسال برای پارکینگ مصلی که حدود 700 متر تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) فاصله دارد، برای رعایت حال مسافران و زائرانی که خودروی خود را در این پارکینگ پارک کرده و قصد تشرف به حرم مطهر را دارند، دو دستگاه اتوبوس تدارک دیده‌شده که مسافران و زائران را به‌صورت رایگان تا حرم مطهر منتقل کنند.

رئیس پلیس راهور شهرستان قم به رانندگان توصیه کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را همیشه رعایت کنند، از ‌سرعت غیرمجاز پرهیز کنند،سرعت غیرمجاز نه‌تنها موجب جریمه‌های سنگین می‌شود، بلکه تصادفات مرگباری را نیز در پی خواهد داشت، بنابراین برای زودتر رسیدن به مقصد، جان خود و دیگران را به خطر نیازندازند، سرعت غیرمجاز در رانندگی،‌ شتاب برای رسیدن به حوادث است.

وی ادامه داد: رانندگان کمبود زمان خود را با سرعت‌بالا جبران نکنند، از تمامی رانندگان و سرنشینان درخواست می‌کنیم که حتماً از کمربند ایمنی استفاده کنند و از صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی پرهیز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما