شناسهٔ خبر: 18617500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تشرف 290 هزار زائر نوروزی به آستان آقام شهید(ع) فراشبند

گروه اجتماعی: كارشناس فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان فراشبند از زیارت بیش از 290 هزار نفر زائر نوروزی از آستان مقدس امامزاده سید شجاع‌الدین حسن(ع) معروف به آقام شهید این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حبیب وحدت، كارشناس فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان فراشبند چهارشنبه، 9 فروردین‌ماه گفت: همزمان با ایام نوروز و اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در شهرستان فراشبند از 28 اسفندماه تا روز هشتم فروردین در حدود 297 هزار نفر زائر نوروزی از این آستان مقدس بازدید كردند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز خدمات اسکان برای زائرین در نظر گرفته شده بود، افزود: به طور میانگین روزانه 5 هزار زائر نوروزی در زائرسرا، چادر و کمپ آستان مقدس امامزاده سید شجاع‌الدین حسن(ع) اسكان می‌یابند و از خدمات این آستان مقدس بهره‌مند می‌شوند.

کارشناس فرهنگی اوقاف و امور خیریه فراشبند در ادامه اضافه کرد: در ایام نوروز مجموعه بین راهی صلواتی امامزاده شهید فراشبند نیز خدمات رفاهی از قبیل کمپ استراحت، نمازخانه، سرویس بهداشتی و حمام ارائه می کند و با برپایی ایستگاه صلواتی آب جوش، چای و آب خنک از زائرین و مسافرین پذیرایی می‌كند.

وحدت گفت: همچنین در این مجموعه بین راهی اقلام مربوط به طرح نوروزی آرامش بهاری به زائرین و مسافرین نوروزی توزیع می‌شود.

این مقام مسئول به بازدید مدیركل اوقاف فارس از این امامزاده مطهر اشاره كرد و گفت: طی مراسمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از آستان مقدس امامزاده شهید«ع» و مجموعه بین راهی این بقعه متبرکه بازدید و خدمات رفاهی و فرهنگی در این مجموعه عظیم زیارتی را باتوجه به حضورگسترده روزانه 30هزار نفر زائر را مطلوب ارزیابی کرد و از مجریان طرح نوروزی آرامش بهاری در آستان مقدس امامزاده شهید«ع» تقدیر كرد.

یادآور می‌شود، آستان مقدس امامزاده سید شجاع الدین حسن(ع) در شهرستان فراشبند در ۱۷۲ کیلومتری غرب شیراز و ۴۰ کیلومتری شهر فراشبند با نام مستعار «آقام شهید» واقع شده است، همچنین مجموعه بین راهی صلواتی امامزاده شهید در جاده عسلویه ـ فراشبند روبه‌روی پلیس راه فراشبند واقع شده است.

نظر شما