شناسهٔ خبر: 18617360 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

حمایت شرکت بیمه صادرات اسپانیا از طرح های تجاری در ایران

ایرنا

صاحب‌خبر -
شرکت بیمه اعتباری صادرات اسپانیا (ثسثه CESCE) درحال ارائه پوشش به طرح های شرکت های اسپانیایی در ایران به ارزش بالغ بر 610 میلیون یورو است.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه اقتصادی 'اکسپانسیون'، ثسثه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: این شرکت همچنین درحال مطالعه دیگر عملیات ها به ارزش بالغ بر 154میلیون یورو می‌ باشد.

از زمانی‌ که کمیسیون ریسک دولت اسپانیا تصمیم گرفت پوشش با ایران را از ماه ژنویه سال گذشته ازسر بگیرد ، شرکت های اسپانیایی علاقمندی خود به ایران را به طور قابل توجهی‌ افزایش دادند تا حدی که درخواست های عملیات تجاری از طریق تقاضانامه هایی‌ که ثسثه در دست دارد ، بیش از چهار میلیارد و 253 میلیون می‌ باشند.

از مجموع طرح هایی‌ که درحال حاضر در جریان هستند، 236.60 میلیون آن مربوط به بیمه و 374.1 میلیون دیگر به پیشنهادات فعلی‌ مربوط هستند، مبالغی که در مجموع 91 درصد ارزش کل عملیات های حمایت شده که به 670.29 میلیون یورو می‌ رسند را تشکیل می‌ دهند.

در میان طرح های پشتیبانی شده از سوی ثسثه، باید به صادرات تجهیزات برای تأسیسات پتروشیمی ، تجهیزات برای طرح های پالایشگاهی، تصفیه آب، ماشین آلات برای پردازش زیتون سر سفره، محصولات دارویی برای دامپزشکی و کود اشاره داشت.

«خایمه گارسیا لگاز» رئیس ثسثه روز چهارشنبه گفت که ایران درحال تبدیل به یک بازاری پر از فرصت ها و مشتاق برای سرمایه گذاری خارجی‌ برای توسعه طرح هایی‌ که اجازه بازیابی زمینه های از دست رفته در طول سال ها تحریم را بدهد ، شده است.

وی خاطرنشان ساخت که حمایت ثسثه برای تسهیل صادرات اسپانیا به ایران ضروری می‌ باشد.

ثسثه یادآور شد که ایران به طور سنتی یکی‌ از مقاصد اصلی‌ بیمه اعتباری بوده و سیاست پوششی ثسثه بدون وقفه از پایان جنگ با عراق در سال 1988 تا سال 2010 ، هنگامی که اتحادیه اروپا این کشور را تحریم کرد ، همچنان معتبر بود.

نظر شما