شناسهٔ خبر: 1861675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

نقدی بر «صرفاً جهت اطلاع»

رسانه ملی؛ وحدت آفرین یا تفرقه افکن؟

سرود ملی و پرچم هر کشوری مهم‌ترین نماد ملی آن کشور است که همگان تلاش می‌کنند در حد ‌‌نهایت به این دو نماد ملی احترام گذاشته شود تا جایی که برای حفظ پرچم کشور حتی جانشان را فدا می‌کنند که این نشان از اهمیت این نمادهای ملی دارد. بخش خبری بیست و سی روز پنجشنبه ۲۴/۷/۹۳ در قسمت «صرفاً جهت اطلاع»...

صاحب‌خبر -
ایمان جعفری - سرویس فرهنگ شفاف: سرود ملی و پرچم هر کشوری مهم‌ترین نماد ملی آن کشور است که همگان تلاش می‌کنند در حد ‌‌نهایت به این دو نماد ملی احترام گذاشته شود تا جایی که برای حفظ پرچم کشور حتی جانشان را فدا می‌کنند که این نشان از اهمیت این نمادهای ملی دارد.

بخش خبری بیست و سی روز پنجشنبه ۲۴/۷/۹۳ در قسمت «صرفاً جهت اطلاع» آیتمی مربوط به نقص فنی که در پخش سرود ملی در دیدار مشترک اعضای هیئت دولت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش آمد را پخش که در نوع خود قابل تأمل بود.

اولاً این‌ گونه مشکلات پیش‌بینی نشده ممکن است در همه‌ جا پیش بیاید. البته از آنجا که این مشکل مربوط به پخش سرود ملی کشورمان می‌شد در نوع خود جای تأسف دارد چرا که ناشی از ضعف مدیریت اجرای برنامه است و جا دارد مسئولین نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج داده تا پس‌ از این، این‌ گونه مشکلات کوچک ولی حساس آن‌ هم در سطح دو قوه مجریه و مقننه پیش نیاید.

در هر حال رسانه ملی به حرمت سرود ملی کشور بهتر بود از این سوژه خبری می‌گذشت و یا حداکثر در پرده این مشکل را به گوش دولت و مجلس می‌رساند نه اینکه باعث تمسخر افکار عمومی نسبت به ضعف پخش سرود ملی کشورمان شود.

نکته مهمی که در آخر این خبر وجود داشت این بود که گزارشگر با تمسخر درباره این اشتباه و نقص فنی گفت: «حتماً می‌گویند کار احمدی‌نژاد بوده». حال سؤال این است که رسانه ملی درمقام حمایت از رییس‌جمهور سابق کشور بر آمده یا با استفاده از تکنیک بهترین حمله بد دفاع کردن است به تخریب پرداخته و یا درصدد تلقین به افکار عمومی است که دولت فعلی تمام مشکلات خود را در سنگ‌اندازی مسئولین دولت قبل می‌داند.

به‌ هر حال شایسته رسانه ملی نیست که رییس‌جمهور سابق و دولت فعلی و مجلس شورای اسلامی را متهم و تخریب کند.

هرکدام از این اهداف که مدنظر رسانه ملی باشد کار غیرحرفه‌ای است که افکار عمومی کشور؛ مقام رهبری و مسئولین به هیچ عنوان خواهان این رفتار نیستند و از رسانه ملی توقع ایجاد همدلی و وحدت بین قوا و همچنین برقراری آرامش در جامعه را دارند.

نظر شما