شناسهٔ خبر: 18616458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه کاشان

بیش از ۳۲ هزار نفر به اورژانس‌های بیمارستانی کاشان مراجعه کردند

R7845/P41362/S6,1369/CT12

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون، بیش از ۳۲ هزار نفر به اورژانس‌های بیمارستانی تحت پوشش این دانشگاه در کاشان مراجعه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمد حاجی جعفری، با اشاره به 2527 بستری، 15 مورد فوت و 206 ترک با رضایت شخصی در این مدت اظهار داشت: از این تعداد، 29909 به صورت سرپایی درمان شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: با توجه به لزوم نظارت شبانه روزی بر عملکرد پایگاه های جاده‌ای اورژانس 115 و اورژانس‌های بیمارستان و تخت های ویژه، تیم‌های نظارت به عملکرد حوزه معاونت درمان شامل مدیران و کارشناسان ستادی و حوزه فوریت‌های پزشکی از شروع طرح سلامت نوروزی لغایت روز شنبه پنجم فروردین ماه، 38 مورد از این مراکز بازدید به عمل آوردند.

حاجی جعفری ابراز داشت: در این ایام، دو مورد مادر پرخطر به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه مراجعه کردند که تحت مراقبت ویژه و درمان قرار گرفتند.

743 مورد آتش سوزی در کاشان رخ داد

سید مهدی مجد الاشرافی با بیان این خبر اظهار داشت: علل حرائق رخ داده شامل بی احتیاطی، اتصالی برق، پرتاب جرقه و مواد آتش زا، نشت گاز و مایعات قابل اشتعال، افروختن عمدی آتش، نقص فنی خودرو، بالا بودن حرارت محیط و انتقال آن وهمچنین نقص فنی کپسول و پیک نیک بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ماموران آتش نشانی این شهرستان سال گذشته در 1372 حادثه جداگانه شامل تصادفات ، سقوط از ارتفاع و چاه، ریزش آوار، آسانسور، آب افتادگی و نشست زمین، گرفتن مار و حیوانات موزی و برق گرفتگی به شهروندان و هموطنان امداد رسانی کرده و از خطرات ناشی از این حوادث نجات داده‌اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: بیشترین آمار حرائق در سال 95 در واحد های با کاربری مسکونی، خودرو، صنعتی و انبارها و تجاری رخ داده که آتش نشانان 784 نفر رادرحوادث وحرائق سال گذشته نجات داده و متاسفانه سوانح مذکور 599 مصدوم و متاسفانه 28 نفر فوتی در بر داشته است.

مجد الاشرافی افزود: متوسط زمان رسیدن به محل حوادث، داخل محدوده شهری در حوادث 00:04:40 ثانیه و حرائق 00:04:36 ثانیه بوده و آتش نشانان در 113 مورد حادثه در خارج از محدوده شهری هم شرکت داشته‌اند.

«نوروزانه کاشان» به شهربانو می رسد

نوروزانه کاشان جشن به مناسبت فرارسیدن سال جدید به عنوان یکی از برنامه‌های دومین جشنواره نوروزی منطقه فرهنگی کاشان و به همت فرهنگسرای علامه فیض کاشانی این سازمان اجرا می‌شود.

این آیین عیدانه، بخش‌های متنوعی چون اجرای نمایش طنز، کاشان شناسی، مسابقه،موسیقی،  اهدای جوایز و غیره از امشب نهم فروردین ماه به مدت دو شب از ساعت 22 در کمپ در مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو برگزار می‌شود.

ویژه جشن‌های نوروزی با رویکرد همدلی، شادی و نشاط در بین مردم به ویژه گردشگران، احترام به حقوق شهروندی، معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری از اهداف برگزاری جشن نوروزانه است.

گردشگران نوروزی هر سال ضمن بازدید از بناهای تاریخی کاشان و برای اسکان در پارک ها و فضاهای سبز کاشان شاهد جشن های نوروزی شاد و با نشاط هستند که در بهار 96 هم شاهد جشن نوروزانه کاشان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما