شناسهٔ خبر: 18615723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

واکنش جهانگیری به حضورش در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدای پوششی

منبع: فارس

معاون اول رییس جمهور به موضوع حضورش در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدای پوششی روحانی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز پس از بازدید از سه مجموعه تولیدی و کشاورزی شهرستان رباط کریم در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهارداشت: یکی از اصلی ترین محورهای اقتصادمقاومتی با بحث های کشاورزی، امنیت غذایی، تولیدات کشور و استفاده از ظرفیت ها برای راه اندازی تولیدات کشور مرتبط است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه ظرفیت های سنتی کشور فعال بوده و تا کنون گزارش های خوبی از نظر خودکفایی، امنیت غذایی هم از نظر تراز ارزی بخش کشاورزی بدست رسیده که امیدوارم در سال جاری هم در این زمینه توفیقات بیشتری داشته باشیم خصوصا برنامه خودکفایی در بخش شکر و کشت چغندر قند که در برخی مناطق کشور تهیه شده است .

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی های نوین در کشاورزی تصریح کرد: کشت بافت گیاهان با مقاومت بیشتر و کم مصرف از نظر منابع آبی و هم چنین بازدهی بالا از جمله اقداماتی با تکنولوژی های نوین به شمار می رود در واقع بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی به کار گرفته شده که در این زمینه از یک مجموعه با این رویکرد بازدید صورت گرفت
برخی گیاهانی که با استفاده از این تکنولوژی نهال تربیت میکنند، از جمله گل محمدی که در ایران معروف است به یکی از مهم ترین کشت های داخل کشور به شمار می آید، هنگامی که به زیر مجموعه تولید آن در دنیا پرداخته میشود، ده ها محصول مختلف تنها از یک نهال درخت و بته گل محمدی به دست می آید. باید این گونه اقدامات در بسیاری از مناطق کشور، به خصوص تولید گیاهان دارویی رونق و گسترش بیشتری پیدا کند، زیرا طبیعت ایران به گونه ای است که بسیاری از گیاهان دارویی در کشور وجود دارد که نیازمندیم در برخی از آن ها اصلاحاتی انجام گیرد و خوشبختانه این کار صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت جهاد در زمینه پرورش ماهی در قفس گفت: سال گذشته موفق شدند١٦هزارتن ماهی در قفس پرورش دهند که وزارت جهاد برنامه ریزی کرده این عدد را در سال جدید به ٥٠هزارتن برساند.

معاون اول رییس جمهور محدودیتی که بخش خصوصی در زمینه کشت گلخانه ای با آن رو به روست مربوط به اخذ مجوزها است که برخی استان ها قدری سخت گیری داشته اند که اخیرا استان خراسان رضوی سفر کرده بودم و اکنون هم به شهرستان رباط کریم آمده ایم که دوستان از برخی محدودیت های کشت گل خانه ای که توسط برخی مسوولان ایجاد شده، گلایه مند بودند که انشالله با پیگیری های آقای حجتی و کمک دولت زمینه توسعه ی این کشت هم به وجود بیاورد

جهانگیری در پاسخ به این سوال که امسال سال انتخابات است، برخی سایت ها اسم شما را به عنوان یکی از کاندیداهای پوششی آقای روحانی نام برده اند. آیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت میکنید یا خیر گفت: بنده فقط راجع به کشاورزی صحبت می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امسال هم تشکیل می شود؟ گفت: بله. ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در نظام تصمیم گیری دولتی جایگاه جدی دارد که باید از این ستاد، اقتصاد مقاومتی را پیگیری و نظارت کنیم و هرسال طرح های متناسب با برنامه ای که برای آن سال پیش بینی میشود تنظیم کنیم.

نظر شما