شناسهٔ خبر: 18614852 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

کوچ ابدی پدر کاشمری به دیار همیشه بهار فرزندان شهیدش

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، صبح امروز چهارشنبه با شنیدن خبر درگذشت حاج محمد عاصمی پدر دو شهید دوران جنگ تحمیلی فورا این نکته در ذهن تداعی شد که این پدر، دوری گل پسران جوان خود را تاب نیاورد و نوروز امسال را بهانه ای برای دیدار فرزندان خود قرار داد و برای همیشه به سوی آنان کوچ کرد.
پیکر پدر این شهیدان فردا (پنجشنبه) تشییع و درجوار مزار فرزندان شهیدش در زیارتگاه شهید مدرس کاشمر آرام می گیرد.
مادرم همیشه می گوید اگر خیلی خوب هستی بدان که والدین خوب داری و امروز این موضوع را با خواندن بخشی از زندگی نامه عباس و علیرضا به وضوح دیدم؛ فرزندانی که هر آنچه آموخته اند از والدین بوده است ، اگر آنان در راه شهادت سر از پا نشناخته و جان بر کف نهادند بدلیل داشتن پدری بود که این اجازه را به آنان داد.
حاج محمد پدر دو شهید کاشمری در دوران زندگی خود، در ایجاد صندوق قرض الحسنه، راه اندازی کارخانه کاشی و اهدای یک میلیارد ریال به تأمین تجهیزات بهداشتی مورد نیاز کاشمر نقش فعال داشته و این موارد از جمله خدمات ماندگار و باقیات الصالحات آن مرحوم به شمار می رود.

**علیرضا عاصمی، تهرانی مقدم امروز
سردار بسیجی شهید علیرضا عاصمی با شروع جنگ در سن 17 سالگی، با اولین گروههای اعزامی به جبهه رفت تا اینکه در 13 دی ماه 1365 در منطقه کرمانشاه، هنگام خنثی سازی بمب همراه با چند تن از یارانش در 24 سالگی به شهادت رسید.
شهید عاصمی در طول دوران جنگ برای پیشبرد جنگ و بیرون‌راندن دشمن، خلاقیت فراوانی به یادگار گذاشت و با نبوغ خود بسیاری از معضلات جنگ را پشت‌ سر گذاشت و سرانجام زمانی که در حال خنثی‌ سازی مین‌ها و تله‌های دشمن بود، در کرمانشاه شهد شهادت را نوشید.
این سردار شهید حین شهادت فرماندهی تخریب قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) را بر عهده داشت و به‌ عنوان فرمانده تخریب قرارگاه فعالیت‌های زیادی در زمینه آموزش و ابتکارات که به پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی در جنگ کمک می ‌کرد، خلاقیت‌های زیادی از خود نشان داد و 30 ابتکار را به یادگار گذاشت و حتی درباره او گفته می شود اگر شهید عاصمی امروز حضور داشت یک تهرانی مقدم دوم بود.

** ازدواج به شرط مخالفت نکردن با رفتن به جبهه
همسر شهید عاصمی دی ماه پارسال در یادواره ای که به نام همسر شهیدش در مشهد برگزار شد، اعلام کرد، شرط ازدواج او با من این بود که مانع از حضورش در جبهه نباشم.
مرضیه نبی اللهی افزود: شهید عاصمی هر روز یک صفحه از قرآن را تلاوت می کرد و می گفت این غذای روح است و غذای روح مهمتر از غذای جسم است.

** دوران جنگ تحمیلی ، نقش تربیتی برای نسل های آینده دارد
رسول عاصمی تنها یادگار سردار شهید علیرضا عاصمی هم در این یادواره خواستار به فراموشی سپرده نشدن خاطرات جنگ در این روزگار پررنگ و فریب شد و گفت: جنگ نه‌ تنها دانشگاهی برای کسانی بود که در آن حضور داشتند بلکه نقش تربیتی برای نسل‌های آینده داشت.
این فرزند شهید که در زمان شهادت پدرش طفل 18 ماهه بوده است هیچ خاطره ای از پدر جز بیان مطالب همرزمان پدرش ندارد.

**پیکر نوجوان شهیدی که تا چند روز زیر آفتاب و آتش ماند
عباس برادر 16 ساله علیرضا هم جزو تخریب چی ها بود؛ شهید علیرضا عاصمی سال 62 ساعاتی پیش از حرکت بر بالای تپه ای به یکی از نیروها گفته بود 'از این نیروهای تخریب که راهی می شوند عباس و زارعی و رضایی شهید خواهند شد.' بعد از آن عباس در محور زالوآب وارد میدان مین شد که به شهادت رسید و پیکر او تا چند روز زیر آفتاب و آتش ماند تا بالاخره آن را آوردند.
برخوردی که علی با شهادت عباس کرد فرقی با شهدای دیگر نداشت و حتی دستوری برای آوردن پیکرش نداد. امروز این دو برادر در کنار هم در گلزار شهدا کاشمر آرمیده اند.
در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز چه توان کرد که سعی من و دل باطل بود
اجتمام** 7329** 1569
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: علی حبیبی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا: @irnaej
https://t.me/irnaej

برچسب‌ها:

نظر شما