شناسهٔ خبر: 18614594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ساری:

منشا سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش لیبرالیسم است/ این سند هیچ رویکرد انقلابی، فرهنگی، مذهبی و دینی ندارد

R41358/P1377/S6,74/CT11

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر تقویت کارآفرینی در کشور، گفت: منشا سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش لیبرالیسم بوده و هیچ ارتباطی با سند تحول بنیادین ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمدمهدی زاهدی عصر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمنا در واقع جبهه مردمی انقلاب اسلامی بوده که هدف اعضای آن انجام فعالیت‌های انقلابی، تربیت نیروی ارزشی وفادار به جریان انقلاب بوده که با برنامه‌ریزی به انتخابات ریاست جمهوری مرتبط می‌شود تا در صحنه مختلف کشور تاثیرگذاری داشته باشد.

وی در زمینه تولید محتوای آموزشی کتب درسی، افزود: انتظار داریم اعضایی که همکاری می‌کنند بیشتر شود که افراد شاخص علمی باید محتوای دروس را متناسب با رویکرد اسلامی تغییر دهند.

زاهدی افزود: در برنامه ششم توسعه برای نخستین بار نگاه ما به آموزش عالی توام با کارآفرینی بوده که باید خلاقیت و نوآوری را تقویت کنیم و خروجی این دانشگاه‌ها افرادی مومن، متعهد وکارآمد است.

وی تصریح کرد: صرف آموزش محض و حفظ کردن باید از آموزش و پرورش حذف شود و به سمت آموزش‌هایی مهارتی برویم و همچنین در زمینه تولید علم و مقاله در برنامه ششم توسعه باید به شاخص 35 درصد برسیم.

زاهدی گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی سهم محصولات با فناوری متوسط به بالا تولید ناخالص داخلی یعنی دانش بنیان از 1.5  درصد را به پنج درصد برسانیم و امسال باید رتبه صادرات محصولات با فناوری بالا از رتبه 6به رتبه سه برسد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی اساس آن دانش بنیان بوده و اقتصادی است که ایده را به محصول و بازاریابی و بازارسازی تبدیل می‌کند و در صورت کاهش بودجه پژوهشی به نوعی نقش و تاثیر دانش بنیان را کمرنگ می‌کند و به اقتصاد مقاومتی ضربه می‌زند.

زاهدی بیان کرد: جبهه پایداری در طیف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند که وحدت رویه و داشتن اجماع کامل از کاندیداهای مورد نظر حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی ابعاد و مولفه‌های زیادی وجود دارد. باید آمایش سرزمین را براساس توانمندی و قابلیت‌های استانی استخراج کنیم و با اقتصاد کلان و خرد جلو برویم و صنایعی که دچار رکود شدند را با ارتقا بهره‌وری تقویت کنیم.

زاهدی افزود: برای ایجاد اشتغال در زمینه صنایع دستی محلی را برای مصرف داخل و صادرات برنامه‌ریزی کنیم و به رشته‌های دانش بنیان اهمیت دهیم تا فارغ‌التحصیلان وارد بازار کار شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اهمیت و رشد علم در کشور افزود: اقتدار ما به واسطه اقتدار علمی بوده و اگر برای صنعت هسته ای به هرجایی رسیدیم نشان ازاقتدار نخبگان ما در زمینه تولید علم است.

وی گفت: شاخص دولت انقلابی آن بوده که همه امور اجرایی کشور شفاف باشد و از مدیرانی استفاده که کاملا کارآمد باشند باید همه مسئولان بسیجی و انقلابی و پیرو خط ولایت باشند.

زاهدی با انتقاد از دولت گفت: آیین نامه اجرایی رفع موانع تولید و اصلاح برخی ازمقررات توسط دولت ابلاغ نشد.

وی در ادامه با انتقاد از سند 2030گفت: این سند هیچ رویکرد انقلابی، فرهنگی، مذهبی و دینی ندارد و کاملا با آن مخالفیم و زمانی که سند تحول بنیادین است دیگر نیازی به سند 2030 که کاملا نشات گرفته از لیبرالیسم و سکولاریسم بوده، نیست.

انتهای پیام/

نظر شما