شناسهٔ خبر: 18613984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه استان بوشهر

۴.۹ تن مواد غذایی فاسد در شهرستان گناوه جمع‌آوری شد

R41363/P1377/S6,53/CT11

رئیس شبکه بهداشت و درمان ‌گناوه از جمع‌آوری بیش از ۴.۹ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته در طی ۳۵ روز از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  علی زکی‌زاده با اشاره به اجرای طرح نوروزی سلامت در شهرستان گناوه اظهار داشت: با حضور 15 نفر از بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، طرح بسیج سلامت نوروزی باهدف ارتقای امنیت و سلامت غذایی جامعه اجرایی شده است.

وی افزود: از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون یک‌هزارو 199 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام‌شده است که تعداد 40 مورد از متخلفان به مراجع قانونی معرفی و 3 مرکز متخلف عرضه‌کننده مواد غذایی نیز تعطیل‌شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار داشت: برای شاغلان در مراکز و اماکن مذکور نیز 478 مورد کارت معاینه پزشکی صادرشده و همچنین در این مدت تعداد 103 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی، 70 مورد نمونه‌برداری میکروبی آب و هزار و 324 مورد کلر سنجی از آب شرب نیز به‌عمل‌آمده است.

زکی‌زاده خاطر نشان کرد: در همین راستا بازرسان بهداشت محیط این شبکه طی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون مقدار چهار هزار و 938 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته را جمع‌آوری و معدوم کرده‌اند.

امام جمعه و فرماندار شهرستان دیلم همیار طبیعت شدند

با اعطاء کارت همیار طبیعت توسط سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  شهرستان دیلم به امام جمعه وفرماندار این شهرستان آنان به جمع همیاران طبیعت پیوستند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم  گفت: با هدف صیانت وحفاظت گسترده‌تر از عرصه های طبیعی واراضی ملی دیلم تاکنون147 نفر در این شهرستان همیار طبیعت شده‌اند و برای آنها کارت شناسایی صادر شده است.

غلامحسین آقاجری افزود: این تعداد همیار طبیعت با عناوین همیار طبیعت مروج، همیار طبیعت، محافظ و همیار طبیعت دانش آموز با منابع طبیعی شهرستان همکاری دارند.

وی گفت: همیاران طبیعت از اقشار مختلف مردم شهرستان هستند که با  برگزاری کارگاههای آموزشی در طول سال آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

آقاجری درباره برنامه های منابع طبیعی برای این عده از همیاران نیز افزود: در آینده برای همیاران طبیعت دوره آموزشی برگزار می‌شود  تا با مفاهیم شناخت منابع طبیعی و عوامل تخریب، بیابان‌زایی و پیشگیری از آن  در حفظ آب و خاک، جلوگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها، ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی بین مردم و همیاران طبیعت، محافظ با هدف پیشگیری از تخریب و اعلام آتش سوزی منابع طبیعی آشنا شوند.

 فعالیت‌های بسیج سلامت نوروزی در کنگان تشدید شد

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: برنامه سلامت نوروزی بازرسین بهداشت محیط باهدف تأمین مصرف‌کنندگان و ارتقای شاخص‌های بهداشتی در این شهرستان تشدید شد.

خلیل جوکار اظهار داشت: در راستای بهبود نظارت‌ها و ارتقای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا، دفع صحیح پسماندها و پساب، پایش کمپ‌ها و اسکان مسافرین، برنامه بسیج سلامت نوروزی در قالب بازرسی‌های مستمر در ساعات اداری، غیر اداری و در روزهای تعطیل تشدید شده است.

وی تصریح کرد: در برنامه بسیج سلامت نوروزی همه بازرسین بهداشت محیط باهدف تأمین سلامت غذایی شهروندان و مسافران نوروزی با تجهیزات جدید آیتم‌های شوری، PH، میکروبی سطوح دما و رطوبت مواد غذایی و محیط‌های فیزیکی، ارزیابی و موردسنجش دقیق قرار می‌دهند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: پایگاه اورژانس با سه نیرو و یک آمبولانس در محل کمپ مسافران نوروزی در خیابان ساحلی کنگان و سه پایگاه شهری در کنگان و سیراف در روزهای تعطیل نوروز به‌صورت شیفت‌های منظم به مردم و مهمانان عزیز خدمات ارائه می‌دهند.

سیره علمی و عملی امام محمد باقر (ع) بهترین الگو برای توسعه فرهنگ دینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تبریک میلاد حضرت امام باقر (ع) اظهار داشت: سیره علمی و عملی امام محمد باقر (ع) بهترین الگو برای توسعه فرهنگ دینی است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و میلاد با سعادت حضرت امام محمد باقر (ع) گفت: سیره علمی و عملی امام محمد باقر (ع) بهترین الگو برای توسعه فرهنگ دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: در ماه رجب دو مناسبت بسیار مهم در پیش رو داریم که یکی خود ماه رجب که ماه نیایش و عبودیت و بندگی است و اعمال این ماه بسیار سفارش شده و مناسبت دوم ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) در نخستین روز این ماه است.

وی بیان کرد: شخصیت حضرت امام محمد باقر علیه السلام از جهات مختلفی قابل تبیین است که عبودیت و بندگی مهمترین بعد شخصیت ایشان به شمار می رود.

حجت الاسلام سروستانی افزود: پس از بندگی، علم ایشان در مرتبه بعد قرار دارد که از آن حضرت به عنوان آغازگر انقلاب فرهنگی یاد می‌شود.

یک واحد غذا فروشی و یک واحد عرضه مرغ کنتاکی در گناوه تعطیل و پلمپ شد

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: یک واحد غذا فروشی و یک واحد عرضه مرغ کنتاکی به علت تخلفات بهداشتی در شهرستان گناوه تعطیل و پلمپ شد.

علیرضا یوسفی افزود: با توجه به ازدیاد حجم مسافران به شهرستان گناوه و توجه ویژه به‌سلامت غذایی شهروندان که از اهداف اصلی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است، بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این شبکه طی طرح بسیج سلامت نوروزی یک واحد غذا فروشی و یک واحد عرضه‌کننده مرغ کنتاکی متخلف از مقررات بهداشتی را با توجه به مشاهده نقص بحرانی درون این محل‌ها و پس از انجام مراحل قانونی تعطیل و پلمپ کردند.

مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گناوه نیز  گفت: اکیپ‌های ویژه بازرسان بهداشت محیط شهرستان گناوه به‌صورت شبانه‌روزی به‌منظور تأمین امنیت غذایی شهروندان و مسافران عزیز همه محل‌های تهیه و توزیع مواد غذایی را موردبررسی و ارزیابی‌های کارشناسی قرار می‌دهند و در صورت دیدن مشکل بهداشتی با متخلفان رفتار قانونی انجام می‌دهند.

حسن ذبیحی به متصدیان محل‌هایی که با سلامت غذایی مردم سرکار دارند تاکید کرد: با توجه به اینکه سلامت غذایی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خط قرمز بهداشت محیط این شبکه است، متصدیان عزیز تمام تلاش خود را در جهت ارائه بهترین مواد غذایی بهداشتی به شهروندان و مسافران انجام دهند و در ارائه خدمات نیز دقت کافی داشته باشند.

وی سامانه تلفن گویای 190 را نیز برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهاد‌های مردم معرفی کرد.

 بیش از 1400 نفر در کلینیک دندانپزشکی گناوه خدمات دندانپزشکی دریافت کردند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: از ابتدای شروع به کار کلینیک دهان و دندان شهرستان گناوه بیش از یک‌هزارو 400 نفر خدمات مختلف دهان و دندان دریافت کرده‌اند.

 علی زکی زاده  اظهار داشت: مرکز سلامت جامع دهان و دندان شهرستان گناوه در آبان ماه سال 1395 در حالی به دستان وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور افتتاح شد که در کل کشور تنها تعداد محدودی از این کلینیک وجود داشت.

وی افزود: این مرکز نخستین کلینیکی است که در استان بوشهر برای پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان شروع به کارکرده است و تا امروز در طول 4 ماه به یک‌هزارو 472 نفر از همشهریان گناوه‌ای خدمات ارائه داده است.

وی هدف این کلینیک را اقدامات پیشگیرانه از روند تخریبی دندان‌ها دانست و تصریح کرد: کلینیک دهان و دندان شهرستان گناوه دارای 2 یونیت دندانپزشکی، اتاق‌های آموزش عملی و تئوری و رادیولوژی هست که در این مرکز خدماتی ازجمله معاینه دهان و دندان، فیشور سیلانت، فلوراید تراپی، جرم‌گیری و ترمیم، کشیدن دندان، آموزش برای گروه هدف، خدمات رادیولوژی و آموزش‌های عملی جهت دانش آموزان انجام می‌شود.

 دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در عملکرد سامانه سیب در بین ده دانشگاه برتر کشور قرار گرفت

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بین 10 دانشگاه برتر در زمینه عملکرد توسعه سامانه سیب قرار گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه واحدهای ارائه‌دهنده خدمات فعال در سامانه سیب رتبه یک کشور را دارا هست.

با توجه به اجرای سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) و اهمیت به ورود اطلاعات در این سامانه، در رتبه‌بندی اخیر وزارت بهداشت در خصوص عملکرد این سامانه، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بین 56 دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی کشور، رتبه هفتم کشوری را دریافت کرده و در بین 10 دانشگاه برتر با عملکرد مطلوب قرار گرفت.

سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) به‌منظور امکان ارائه بهتر خدمات بهداشتی درمانی، قابلیت دسترسی به اطلاعات، افزایش سطح کیفی مراقبت‌ها و مدیریت بهتر نظام سلامت کشور راه‌اندازی شده است.

آتش سوزی مجتمع مسکونی محله شهید عاشوری بوشهر مهار شد

معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری بوشهر گفت: آتش سوزی مجتمع مسکونی امام رضا (ع) محله شهید عاشوری بوشهر بدون تلفات جانی مهار شد.

داریوش وحدتی افزود: در این آتش سوزی که حوالی ساعت 16 عصر 8 فروردین در خیابان ستایش محله شهید عاشوری بوشهر رخ داد مجتمع‌ای پنج طبقه با 16 واحد مسکونی دچار آتش سوزی شد.

وی بیان کرد: با تلاش نیروهای سازمان آتش نشانی آتش در کمتر از یک ساعت مهار شد.

وحدتی بیان کرد: این آتش سوزی با هوشیاری ساکنان آن و همچنین حضور به موقع نیروهای آتش نشانی هیچ گونه تلفات جانی در بر نداشت.

استقبال چشمگیر مسافران نوروزی از بندر بوشهر و فعالیت شبانه روزی ایستگاه های اطلاع رسانی شهرداری

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر از استقبال چشمگیر مسافران نوروزی از شهر بوشهر و فعالیت شبانه روزی ایستگاه های اطلاع رسانی شهرداری بندر بوشهر در ورودی شهر خبر داد.

سامان نوذری با اعلام این خبر گفت:از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی،شهر بوشهر با استقبال بسیار خوبی از طرف مسافران نوروزی روبرو گشته  و تا کنون شاهد ورود چشمگیر مهمانان نوروزی به این بندر زیبا هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری بندر بوشهر از ابتدا و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش خود را به کار گرفته تا با هماهنگی تمام دستگاهها ایمنی و آسایش مهمانان نوروزی را فراهم کند افزود:ایستگاه‌های اطلاع رسانی که در ورودی شهر قرار گرفته‌اند نقش مهمی در اطلاع رسانی به مسافران دارند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر با اشاره به اینکه فعالیت این ایستگاه‌ها شبانه روزی است اظهار داشت:در این ایستگاه‌ها علاوه برتوزیع بسته  گردشگری شامل نقشه شهر بوشهر،اماکن تفریحی و آدرس دقیق کمپ نوروزی برای اسکان مسافران،نرم افزار "بوشهر اپ"نیز که توسط سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر ساخته شده و حاوی اطلاعات مفیدی از جمله نقشه  بوشهر و معرفی اماکن گردشگری، بهداشتی-درمانی و همچنین معرفی آداب و رسوم و فرهنگ این بندر به همراه شناسایی واژه های بوشهری و معنی فارسی آنها نیز می‌باشد به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

خطر طغیان بیماری‌های گندم در مزارع استان بوشهر

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:  شرایط جوی کنونی محیطی مناسب برای طغیان بیماری‌های گندم در مزارع استان بوشهر به وجود آورده است.

احمد سبحانی گفت: با توجه به بارندگی‌های چند روز گذشته و مشاهده کانون زنگ زرد در مزارع گندم استان‌های همجوار، احتمال طغیان بیماری‌های گندم خصوصا زنگ زرد در مزارع گندم استان بوشهر وجود دارد.

سبحانی افزود: زنگ‌های گندم از جمله بیماری‌های مهم در این محصول هستند که در صورت ایجاد شرایط مساعد رطوبتی و بارندگی امکان طغیان آن بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت: از کشاورزان در خواست می‌شود ضمن پایش مزارع، در صورت مشاهده علائم آلودگی، موضوع را سریعا به مراکز جهاد کشاورزی مناطق خود اطلاع دهند تا در صورت نیاز با استفاده از سموم قارچکش مناسب از گسترش بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما