شناسهٔ خبر: 18611667 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جنگ پسته کاران با کمبود نقدینگی/ ضرورت اصلاح قیمت گذاری چغندر قند

سال گذشته 130 هزار تن پسته به ارزشی بالغ بریک میلیارد و 200 میلیون دلار صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل خودکاهش 50 هزار تنی همراه بوده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی    گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جنگ پسته کاران با کمبود نقدینگی تا ضرورت اصلاح قیمت گذاری چغندرقند از مهم ترین رویداد کشاورزی در مهر ماه سال گذشته است؛

صادرات پسته آب رفت/ جنگ پسته کاران با کمبود نقدینگی
سال گذشته 130 هزار تن پسته به ارزشی بالغ بریک میلیارد و 200 میلیون دلار صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل خودکاهش 50 هزار تنی همراه بوده است.

عسل های تقلبی در بازار به دلیل نبود نظارت
رئیس اتحادیه زنبورداران گفت :به دلیل نبود نظارت مناسب برروی محصولات خوراکی شاهد فروش شبهه عسل های تقلبی در بازار هستیم.


صادرات هندوانه به ضرر بخش کشاورزی است؟
مشاور اول رئیس جمهور در امور آب و کشاورزی گفت: با وجود تصورات عموم افراد مبنی بر آب بر بودن هندوانه و عدم صرفه اقتصادی صادرات این محصول، این امر صحت ندارد.


ضرورت اصلاح قیمت گذاری چغندر قند
دبیرکل خانه کشاورزی گفت: از شورای اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم تا با اعمال نظارت های دقیق و اصلاح سیاست گذاری های نادرست توازن محصولات کشاورزی را بر هم نزنند.


تولید 10میلیون تن گندم در کشور به راحتی امکان پذیر است
وزیر سابق کشاورزی گفت: با توجه به کاهش مصرف نان ،تولید گندم در حد 10 میلیون تن در هر شرایطی امکان پذیر است.



نرخ خرید تضمین خرما جوابگو کشاورزان نیست
دبیر انجمن خرما با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی جوابگوی هزینه کشاورزان نیست، گفت:در شرایط فعلی با اعمال نرخ خرید تضمینی به خرید فروش توافقی پشت کرده و 20 سال به عقب باز گشتیم.


جای خالی شرکت های دانش بنیان دربخش کشاورزی
کارشناسان معتقدند که یکی از ضعف های اساسی بخش کشاورزی سنتی بودن آن است و این مشکل با تبادل تکنولوژی و دانش با شرکت های دانش بنیان داخلی و خارجی حل می شود.

انتهای پیام/

نظر شما