شناسهٔ خبر: 18610120 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست کتابخانه های عمومی گیلان:

دانش آموزان به سمت مطالعه کتاب های غیردرسی سوق داده شوند

انزلی - ایرنا - سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان بر لزوم هدایت دانش آموزان توسط معلمان و خانواده ها به سمت مطالعه کتاب های غیر درسی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

زهرا بدن آرا روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نخستین اتوبوس فرهنگی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در انزلی با تاکید بر لزوم ترویج هرچه بیشتر کتابخوانی در مدارس و خانواده ها اظهار کرد: خانواده و مدرسه به عنوان دو محل شکل گیری شخصیت افراد ، نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.
وی ادامه داد: جامعه برای دستیابی به وضعیت مطلوب در عرصه کتاب و همچنین پرورش نسل پژوهشگر، نیازمند یاری و همگامی همه متولیان فرهنگی خصوصا آموزش و پرورش است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به آمادگی این اداره کل در جهت مشارکت و همکاری همه جانبه در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدرسه و خانه افزود: با وجود اینکه متولیان امر آموزش و پرورش در سال های اخیر تلاش قابل توجهی در گسترش این فرهنگ انجام دادند، اما کافی نیست و انتظار می رود در سال جدید مربیان و والدین در کنار دانش آموزان، در تحقق هدف پیش رو بیش از پیش در کنار نهاد کتابخانه ها باشند.
بدن آرا خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، ترویج فرهنگ خواندن کتاب به همراه لذت بردن از آن با استفاده از راهکارهایی همچون تامین منابع کتابخوانی براساس علایق و سلایق مخاطب و همچنین شاداب سازی فضای کتابخانه هاست.
وی با اشاره به آغاز برنامه های نهاد کتابخانه های گیلان با جشنواره رضوی در سال جدید گفت : اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با جدیت بیشتر نسبت به سال گذشته با برپایی نشست های کتابخوان در ترویج هرچه بیشتر و بهتر کتابخوانی در گیلان گام برداشته و علاوه بر تداوم بهسازی فضای فیزیکی کتابخانه های استان، از ظرفیت خیرین نیز در جهت توسعه فضا و در نهایت افزایش سرانه مطالعه گام برمی دارد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان روند افزایش عضوگیری و امانت گیری کتاب در کتابخانه های استان را در سال گذشته، مطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: کودکان، جوانان و خانواده، سه هدف اصلی مخاطبان کتاب و کتابخوانی بوده و سعی می شود در جذب این سه گروه به سمت کتابخانه ها اهتمام بیشتری صورت گیرد.
بدن آرا با اشاره به رشد سه درصدی سرانه مطالعه در گیلان در سال گذشته نسبت به سال 94 و همچنین افزایش آمار عضوگیری در کتابخانه های استان افزود: افزایش صد در صدی چهار شاخص سرانه فضا، امانت ، عضویت و منابع از مهمترین برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان در سال جدید است.
به گزارش خبرنگار ایرنا چهارم شهریورماه سال گذشته و در سومین روز از هفته دولت، اولین اتوبوس فرهنگی با محوریت کتاب و با استفاده از اتوبوس های بازسازی شده اسقاطی سازمان اتوبوسرانی بندرانزلی افتتاح و به بهره برداری رسید.
استان گیلان دارای 101 باب کتابخانه نهادی، مشترک و مستقل و یک میلیون و 68 هزار نسخه کتاب و 49 هزار و 750 نفر عضو فعال است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007

نظر شما