شناسهٔ خبر: 18606873 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

روحانی: ایران و روسیه مصمم به 10 میلیارد دلاری کردن روابط هستند

ایرنا

صاحب‌خبر -

این دیدار شامگاه سه شنبه در هتل فورسیزن مسکو با حضور اعضای هیات از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری و مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه، دیپلمات ها و ایرانیان مقیم فعال در بخش های مختلف برگزار شد.
رئیس جمهوری ایران در بخشی از سخنان خود اظهار کرد:
همه باید دست در دست هم برای ایجاد جهش در تولید و اشتغال تلاش کنیم.
روحانی اظهار کرد: با توجه به امنیت حاکم بر کشور و وجود جوانان کوشا و فهیم، ایجاد جهش در تولید و افزایش نرخ ایجاد اشتغال، دست یافتنی است.
رئیس جمهوری اسلامی تاکید کرد: در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت و تلاش مردم، دستاوردهای خوبی در سال 95 داشتیم.
وی گفت: تورم یک رقمی، رشد اقتصادی 11.6 درصدی و ایجاد اشتغال، نشان دهنده مسیر درست حرکت کشور است.
ر ئیس جمهوری همچنین اظهار کرد: سال ها زمان می برد تا زوایای برجام برای مردم تشریح شود. ما جز در مساله بانکی به همه اهداف مدنظر دست یافته ایم.
روحانی در ادامه با اشاره به روابط ایران و روسیه و مذاکرات صورت گرفته در مسکو، گفت: دو کشور مصمم هستند حجم مبادلات تجاری سالانه خود را به 10 میلیارد دلار برسانند.
ایران و روسیه براساس اطلاعات آماری این کشور سال 2016 با افزایش 70 درصدی ارزش مبادلات بازرگانی دو کشور نسبت به سال 2015 به حدود دو میلیارد و 200 میلیون دلار رسید.
رئیس جمهوری ایران عصر دیروز بنا به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به مسکو سفر کرد و امروز نیز مذاکرات سران برگزار شد.
روحانی که دیشب با دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه مذاکره داشت، امروز نیز پس از دریافت دکترای افتخاری در دانشگاه دولتی مسکو در باره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی سخنرانی کرد.
ادای احترام به ارامگاه سرباز گمنام در باغ الکساندورف نزدیک کاخ کرملین نیز از دیگر برنامه های امروز روحانی در سفر دو روزه به مسکو بود.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

برچسب‌ها:

نظر شما