شناسهٔ خبر: 18606852 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه کتاب تونس تا 13 فروردین پذیرای بازدیدکنندگان است

تهران - ایرنا - سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس که پنجم فروردین با حضور اهالی فرهنگی و ناشرانی از ایران گشایش یافت تا 13 فروردین جاری پذیرای بازدید کنندگان از این رویداد خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، آیین افتتاحیه سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تونس با حضور یوسف شاهد، نخست‌وزیر و محمد زین‌العابدین، وزیر فرهنگ تونس و گروهی از سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف و همچنین علاقمندان به کتاب و فرهنگ برگزار شد.
تکریم و تقدیر از نویسندگان، ادبا و صاحبان اثر فرهنگی فاخر از جمله برنامه های مراسم افتتاحیه بود.
براساس اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در نمایشگاه امسال تونس 748 ناشر از 29 کشور جهان حضور دارند که از این تعداد تونس با 97 ناشر، مصر با 46 ناشر، لبنان با 28 و سوریه با 25 ناشر به ترتیب از فعال‌ترین کشورهای حاضر در نمایشگاه این دوره هستند.
علاوه بر رایزنی فرهنگی ایران در تونس، مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجمع جهانی اهل البیت (ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سه ارگان و مرکز فرهنگی دیگری هستند که از جمهوری اسلامی ایران به عرضه و نمایش کالاهای فرهنگی خود در این نمایشگاه اقدام کرده‌اند.
با توجه به فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی، غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه به جهت ارایه و نمایش کالاهای متنوع فرهنگی و آثار علمی و فرهنگی مفاخر ایران زمین، مورد توجه و استقبال ویژه بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار گرفته است.
از برنامه‌های جانبی غرفه رایزنی فرهنگی ایران در تونس در این نمایشگاه می‌توان به برگزاری کارگاه آموزشی خط و تذهیب ایرانی توسط دو نفر از اساتید دانشگاه هنر تبریز، اجرای موسیقی سنتی ایرانی توسط گروه هنری «کالیوه» اعزامی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به سرپرستی سارا احمدی و خوانندگی جمشید عزیزخانی و همچنین پخش فیلم ایرانی به مناسبت جشن پنجاهمین سال سینمای تونس، اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تونس با شعار 'می خوانیم تا دو بار زندگی کنیم آغاز به کار کرد.
مهمان ویژه سی و سومین دوره نمایشگاه تونس، کشور لبنان است که از قطب های چاپ و نشر در جهان اسلام به شمار می رود.
غرفه انتشارات مجمع با نمایش 67 عنوان کتاب عربی و فرانسوی، از بین حدود 1800 عنوان کتاب منتشرشده، معارف قرآن و عترت را به باردیدکنندگان عرضه می کنند.
مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هم در این دوره از نمایشگاه در غرفه‌ای به مساحت ۳۰ متر مربع حضور دارد و ۲۴۰ عنوان کتاب درحوزه ایران شناسی، ادبیات، کودک و نوجوان، آموزش زبان فارسی، هنر و خوشنویسی درغرفه ایران به نمایش گذاشته شده است.
برگزاری نشست‌های تخصصی اجرای ورک شاپ هنرهای سنتی و موسیقی سنتی با حضور نویسندگان و هنرمندان ایرانی برنامه‌های حضور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران دراین دوره است که با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان اجرا می‌شود.
معرفی طرح بورسیه برای ناشران، نویسندگان و مترجمان فعال در حوزه کتاب‌های فارسی، معرفی کتاب‌های طرح «گرنت»، معرفی صنعت نشرایران به زبانهای عربی و فرانسوی از دیگر برنامه هایی است که درغرفه ایران اجرا می‌شود.
سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تونس 13 فروردین به کار خود پایان می دهد.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 تنظیم کننده: علی اکبر قزوینیان * انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

نظر شما