شناسهٔ خبر: 18602722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

"بدری "تاکیدکرد:

بزرگترین تهدید برای سرمایه گذاران مطالبات بانکی است

رییس کل دادگستری لرستان گفت: هرگاه بانکها فشار بیشتری بر سرمایه گذاران وارد کرده اندشاهد افزایش پرونده های بانکی در محاکم قضایی بوده ایم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان،  رییس کل دادگستری لرستان گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند شاخصهایی چون استفاده از استعدادهای شرکت‎های دانش بنیان ، بهره‎گیری از سرمایه‎ی معنوی و علمی جوانان و متخصصان است.

جعفربدری که در در جلسه مشترک کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولت در سال اقتصاد مقاومتی، تولید ، اشتغال سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: لزوم آگاهی بخشی ،امیدواری و نشاط در بین آحادمردم، استفاده از نیروی انسانی کارآمد تحصیل کرده و جویای کار، بهره‎برداری از قدرت رسانه‎ها در ترویج سبک زندگی ایده‎آل و پرهیز از تجمل و تبعیض مطابق با آرمان‎ها و ارزش‎های انقلاب اسلامی، برنامه‎ریزی مدیران جهت تحقق استقلال اقتصادی، جلوگیری از پدیده فساد و رانت در تمامی سطوح، تعاملات دیپلماسی اقتصادی، مردمی کردن عرصه اقتصاد و به میدان آوردن مردم در تحرک اقتصادی کشور از دیگر شاخص ها محسوب می شود.

وی اظهارداشت: بزرگترین تهدید برای سرمایه گذاران مطالبات بانکی است، قطعا" هرگاه بانکها در وصول تسهیلات خود با سرمایه گذاران همکاری بیشتری داشته اند شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم و برعکس هرگاه بانکها فشار بیشتری بر سرمایه گذاران وارد کرده اند علاوه بر توقف چرخ اقتصاد در آن بخش، شاهد افزایش پرونده های بانکی در محاکم قضایی بوده ایم و این مهم بر حجم کاری دستگاه قضایی افزوده است.

بدری  درباره دلایل عمده ورشکستگی اقتصادی اظهار کرد: ورشکستگی دارای دلایل و عوامل بسیاری از جمله، فقدان سرمایه، بالارفتن هزینه‎ها، عدم برنامه‎ریزی صحیح، فرسودگی تجهیزات، نبود بازار مصرف، نیروی انسانی کم تجربه، عدم دقت کافی در احراز شرایط لازم برای تأسیس شرکت‎ها از جانب مراجع ذیربط و از همه مهم‎تر تخصیص وام‎های بانکی با سود بالا و عدم توان شرکت‎ها در پرداخت اقساط به دلیل نوسانات بازار و نبود بازه تنفس در پرداخت تسهیلات است.

وی خاطر نشان کرد: تبعیض در پرداخت تسهیلات کلان بانکی نیز موجب دلسردی صنایع کوچک گردیده و واردات بی رویه کالاهای ارزان و بی کیفیت خارجی، نظام اقتصادی را با چالش‎های فراوانی روبرو ساخته است.

رییس شورای قضایی لرستان گفت: ضربه‎های اقتصادی که در قالب ورشکستکی بر پیکر اقتصاد کشور وارد می‎شود موجب بیکاری، سردرگمی، فراهم شدن فضای ارتکاب جرم، بدهی های کمرشکن و.. در بین تجار، بازاریان و کارگران زحمتکش شده است.

بدری بیان داشت: سوء مدیریت در برنامه‎های اقتصادی و عدم استفاده از برنامه‎های هدفمند اقتصادی، بازار کنونی را به رکود کشانده است و پدیده نامطلوب ورشکستگی محصول این روند نامطلوب است، علت مهم دیگر آن واردات بی رویه و افراط گونه کالاهای خارجی است.

وی افزود: درمحاکم قضایی در صدور احکام، قضات، باید دقت بیشتری درخصوص شیوه طرح دعوا و شیوه انجام تحقیقات و صدور حکم صورت دهند و حتی الامکان با مواردی که به وسیله قانون تجارت می‎توان از سرمایه گذاران حمایت کرد، مساعدت نمایند.

 رییس کل دادگستری لرستان یادآور شد: هرچند ورشکستگی عوامل داخلی و خارجی فراوانی دارد لیکن در لرستان مساعدت و حمایت قضایی مجموعه قضایی لرستان و برگزاری جلسات تعاملات بین بانک‎ها و شرکت‎ها در قالب کمیته حمایت از سرمایه‎گذاری با همکاری اتاق خرّم آباد، کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی کرده است.

وی تاکید کرد: حمایت عملی از تولیدات با کیفیت داخلی و معرفی برندهای استاندارد توسط اداره استاندارد ، با کمک رسانه های ارتباط جمعی قطعا" همراستا با روند اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

بدری گفت:کشور ایران کشور ثروتمندی است لیکن علم و هنر " مدیریت " در عرصه اقتصاد واستفاده از دانش آموختگان جویای کار در بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات می تواند نوید آینده ای بهتر را برای مردم شریف ایران داشته باشد

رییس کل دادگستری لرستان تصریح کرد:، " بیکاری" پدیده شومی است که جوانان را به تباهی ونهاد مقدّس خانواده را به انحطاط خواهد کشاند، تا کی یک جوان بیکار می تواند از آب باریکه خانواده پدری اش روزگار بگذراند؟ آیا امیدی برای تشکیل خانواده خواهد داشت؟ آیا در مرحله اضطرار مرتکب جرم نخواهد شد؟

جعفربدری با بیان اینکه با بیکاری قطعا" امید به زندگی کاهش خواهد یافت تاکید کرد: ایجاد اشتغال دغدغه مقام معظم رهبری است، مدیران هوشیار باشند، ولایتمداری صرف گفتن الفاظ نیست در عمل بایستی منویات راهگشای ولی امر مسلمین را محقق نمود، اینگونه کشور ایران سربلند می شود.

 

نظر شما