به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس میردهقان مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت سامانه تلفنی 190 جهت دریافت مشکلات اورژانسی، بهداشتی، درمانی و دارویی هموطنان در سراسر کشور، گفت: از 26 اسفندماه تا کنون 4380 تماس با این سامانه برقرار شده که دسترسی به پزشک متخصص و همچنین برخی اقدامات درمانی، بیشتر تماسهای مردمی با این سامانه را تشکیل میدهد.
وی افزود: از 26 اسفندماه تاکنون بیش از 4380 تماس با سامانه تلفنی 190 داشتهایم و خوشبختانه هموطنان از پیگیریهای انجام شده راضی هستند.
میردهقان یادآورشد: از این تعداد تماس حاصل شده با سامانه 190، 656 شکایت در حوزه درمان توسط کارشناسان ثبت شده است و همچنین از کل شکایات ثبت شده در سامانه 190، 597 مورد قابل پیگیری بوده است که همکاران ما در سامانه 190 و ستاد درمان دانشگاههای علوم پزشکی مشکلات مطروحه را بررسی و پیگیری کردهاند.
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: بیشتر تماسها در خصوص دسترسی به پزشک متخصص و برخی اقدامات درمانی بوده است که طی پیگیریهای انجام شده از ستاد هدایت و ارجاع بیماران در دانشگاههای علوم پزشکی، اغلب آنها برطرف و اقدامات تشخیصی و درمانی لازم انجام شده است.
وی متذکر شد: 75درصد تماسها از هشت صبح تا هشت شب و مابقی از هشت شب تا هشت صبح بوده است.
میردهقان خاطرنشان کرد: مدت مکالمات انجام شده 147.5 ساعت بوده و متوسط مدت انتظار تماس گیرندگان، 6 ثانیه است و تکریم هموطنان سرلوحه خدمات ما بوده است.
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: هموطنانی که مشکلات آنها توسط کارشناسان 190، ستاد وزارتخانه و دانشگاه مرتفع شده بود، طی 104 تماس از پیگیریها و رسیدگیها تقدیر و تشکر کردند؛ البته آنچه که ما و همکارانمان انجام میدهیم وظیفه ماست و خدمتگزار مردم هستیم.
وی تأکید کرد: هموطنان برای طرح مشکلات یا پیشنهادات در خصوص خدمات اورژانس، بهداشتی، درمانی و دارویی در سراسر کشور میتوانند با سامانه تلفنی 190 تماس بگیرند.
انتهای پیام/
∎
نظر شما