شناسهٔ خبر: 18600543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تور گردشگری نوروزی و ساری گردی برگزار شد

ساری - تور ویژه گردشگری با هدف شناساندن جاذبه های تاریخی و گردشگری در ساری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

رضا مردانی سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استقبال از تورهای یکروزه ساری گردی در مرکز استان اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروز تاکنون بیش از شش هزار گردشگر و مسافر از اماکن دیدنی مرکز استان بازدید کردند.

وی به افزایش شمار گردشگران در تور گردشگری ساری اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد گردشگر به میزان ۱۰۰۰ نفر  در روز گذشته(هفتم فروردین) در ساری بوده است.

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری در ادامه با بیان اینکه تعداد گردشگران یاد شده  از دریاچه الندان، چشمه باداب سورت، دشت فریم و اماکن تاریخی ساری بازدید کردند، گفت: به دلیل افزایش حجم گردشگر ان شش ناوگان اتوبوس برای بازدید مسافران از مناطق دیدنی ساری افزوده شد،در عین حال  این تورها در هر روز  و در  دو نوبت صبح و عصر  به صورت رایگان به مسافران نوروزی خدمات ارائه می کند.

مردانی از برگزاری تور ویژه گردشگری همراه با موسیقی زنده محلی و بازدید از نمایشگاه های صنایع دستی در پارک ملل خبر داد و افزود: تور آفرود سواری هم  در منطقه دودانگه و چهارانگه برای گردشگران و مسافران نوروزی برگزار شده است.

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری، خاطرنشان کرد: مسابقات آفرود (به انگلیسی: Off-road) یا بیابانی، گونه‌ای از مسابقات اتومبیل رانی هستند که در پیستهای دارای عوارض دشوار طبیعی (و نه در میان مناطق بکر طبیعی) برگزار می‌شوند البته در این نوع از مسابقات معمولاً از خودروهای شاسی بلند (SUV) استفاده می‌شود.

مردانی هدف از این تورها را  آشنایی مسافران  نوروری  از جاذبه ها و اماکن تاریخی  وگردشگری مرکز استان عنوان کرد و افزود: برگزاری این تور ها از سوی شهرداری ساری  و شرکت گردشگری بهشت پنهان در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری، یادآور شد: هدف از تور ساری گردی شناساندن جاذبه های تاریخی و گردشگری به مسافران، کمک به ایجاد اشتغال جوانان در زمینه خدمات و کمک به رونق اقتصادی روستاییان با فروش صنایع دستی و غذاهای محلی است.

وی با بیان اینکه تاکنون گردشگران زیادی از تور سارگردی استقبال کردند، گفت: راهنمای سفر  ملبس به لباس سنتی و همچنین ارائه غذاهای بومی و محلی از دیگر خدمات به مسافران نوروزی است.

مردانی معرفی و احیای فرهنگی و آیین های بومی و محلی مازندران را از دیگر  اهداف برگزاری این تور عنوان کرد و گفت: بسته فرهنگی همراه با معرفی جاذبه های ساری به مسافران نوروزی ارائه می شود.

وی ادامه داد: در مبادی ورودی شهرها نیز کمپ های گردشگری مستقر شدند، و کلبه چوبی برای شناساندن فرهنگ بومی و محلی نصب شد و همچنین پکیج های فرهنگی مانند نقشه شهر ساری، کتابچه گردشگری، سی دی آهنگ مازندرانی به همراه کیسه زباله به گردشگران داده می شود.

سرپرست تور ساری گردی افزود: پرواز با پاراگلایدر از دیگر برنامه های تفریحی و گردشگری در تور ساری گردی است که از استقبال زیادی برخوردار است و تاکنون حدود ۱۵ گردشگر خارجی همراه با تور ساری گردی از اماکن و جاذبه های دیدنی مرکز استان دیدن کردند.

به گزارش مهر، خانه کلبادی، بقعه امام زاده عباس، بقعه پهنه کلا، چشمه باداب سورت، حمام وزیری، مسجد جامع تاریخی فرح آباد، ساحل خزرآباد، مسجد مصطفی خان، نوباغشاه ساری، برج رسکت و سد سلیمان تنگه از اماکن دیدنی و تاریخی ساری است.

نظر شما