شناسهٔ خبر: 18600540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

نظرسنجی ایپسوس:

ماکرون، لوپن را شکست خواهد داد

باشگاه خبرنگاران جوان

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه نشان می‌دهد امانوئل ماکرون در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز، به نقل از رویترز، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی موسسه ایپسوس نشان می‌دهد امانوئل ماکرون – نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه – پیروز نهایی رقابت‌های انتخاباتی این کشور خواهد بود. نظرسنجی‌های دیگر نیز به تازگی پیشتازی ماکرون در میان کاندیداهای انتخاباتی فرانسه را پیش‌بینی کرده اند.

در این نظرسنجی اعلام شده است در صورتی که انتخابات فرانسه روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شد، مارین لوپن – نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه – در دور نخست، می‌توانست بیشترین آرا را (25 درصد) به خود اختصاص دهد. همچنین پیش‌بینی شده است در این صورت، ماکرون و فرانسوا فیون – نامزد محافظه‌کار – به ترتیب 24 و 18 درصد آرا را کسب خواهند کرد.

با این‌ حال، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد ماکرون در دور دوم انتخابات در 7 ماه مه با 62 درصد آرا، لوپن را با 38 درصد شکست خواهد داد.

نظرسنجی ایپسوس همچنین نشان می‌دهد ماکرون می‌تواند در دور دوم انتخابات از حمایت طرفداران "بنوا آمون" – کاندیدای حزب سوسیالیست که ممکن است در دور نخست رقابت‌های انتخاباتی با شکست روبرو شود – برخوردار شود.

نظر شما