شناسهٔ خبر: 18600444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آسمان کردستان تا روز چهارشنبه رگباری است/ ورود سامانه بارشی جدید از اواخر روز جمعه

سنندج- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت: از عصر امروز تا بعد از ظهر چهارشنبه آسمان استان شاهد افزایش ابر، رگبارهای پراکنده و وزش باد است.

صاحب‌خبر -

بهرام چاره خواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از آن، از عصر چهارشنبه تا اواخر روز جمعه هوای استان نسبتا پایدار و آرام خواهد بود.
به گفته وی، از اواخر روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده نیز موجی همراه با هوای ناپایدار آسمان استان را فرا می گیرد و باعث بارش متناوب باران و برف می شود.
چاره خواه با بیان اینکه بیشترین فعالیت بارشی این سامانه بعد از ظهر روز شنبه تا صبح یکشنبه پیش بینی می شود افزود: به دلیل پایین آمدن دمای هوا امکان بارش برف در شب یکشنبه وجود دارد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده نیز احتمال کاهش دمای هوا از پنج تا هفت درجه پیش بینی می شود.
چاره خواه گفت: سلین با 20 درجه سانتیگراد بالای صفر و سراب شهرک با سه درجه سانتیگراد زیر صفر، به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در 24 ساعت گذشته بودند.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 234 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 436 میلیمتر سال گذشته 46 درصد کاهش پیدا کرده است.
میزان بارش های امسال در مقایسه با 299 میلیمتر میانگین بلند مدت استان، در حدود 21 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلیمتر بوده که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.
7355 / 1904
**خبرنگار: وریا کرمی / ** انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

انتهای پیام /*

نظر شما