شناسهٔ خبر: 18600291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بازدید ۲۴ میلیون گردشگر نوروزی از اماکن تاریخی سراسر کشور

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته و مسافران از طریق های مختلف اعم از هوایی، جاده ای و ریلی مسافرت داشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، زهرا احمدی ‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور امروز(8 فروردین) در سفر به کرمانشاه و در جریان بازدید از مجوعه تاریخی گردشگری بیستون، اظهار کرد: بیش از 24 میلیون نفر از ابتدای تعطیلات در اقامتگاه های سراسر کشور اسکان داده شده اند و از اماکن گردشگری بازدید داشته اند.

 

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت اقامتگاه های موجود در کشور، ادامه داد: مجموع آمار مسافران اسکان داده شده را پایان تعطیلات اعلام خواهیم کرد و این در حالی است که وجود بارندگی ها از مسافرت هموطنان جلوگیری نکرده است.

 

به گفته معاون رئیس جمهور، سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته و مسافران از طریق های مختلف اعم از هوایی، جاده ای و ریلی مسافرت داشته اند.

 

احمدی پور به امنیت مناسب سفرهای نوروزی در سال جاری اشاره و تصریح کرد: برخی از مسافران نسبت به افزایش قیمت های اماکن اقامتی اعتراض کردند که باید گفت در این راستا ما هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته ایم و در برخی از استان ها مانند تهران و سیستان و بلوچستان به ترتیب کاهش 40 و 50 درصدی را شاهد بودیم.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: تلاش ما امسال کاهش قیمت ها بود و در سال جاری قیمت ها مانند سال گذشته برای مسافران محاسبه می شود.

 

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه به دلیل داشتن آثار تاریخی فراوان می تواند مقصد گردشگری در ایران باشد، گفت: وجود اینچنین ظرفیتی برای استان می تواند یک سرمایه ارزنده باشد.

 

معاون رئیس جمهور در ادامه سفر به کرمانشاه با حضور در سیاه چادرهای عشایری در جریان آداب و رسول عشایر استان قرار گرفت و از دهکده گردشگری عشایری تنگه بزازخانه کرمانشاه نیز بازدید به عمل آورد.

 

احمدی پور همچنین با حضور در ایستگاه ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر کرمانشاه به کمپين «نه به تصادفات جاده ای» پیوست.

 

 

نظر شما