شناسهٔ خبر: 18600209 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تاکید نتانیاهو بر همکاری با ترامپ در پیشبرد روند صلح خاورمیانه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به همکاری با رئیس جمهور آمریکا جهت پیشروی در روند صلح خاورمیانه و بهبود روابط با کشورهای عربی متعهد شد.

صاحب‌خبر -

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به همکاری با رئیس جمهور آمریکا جهت پیشروی در روند صلح خاورمیانه و بهبود روابط با کشورهای عربی متعهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مقابل کمیته روابط عمومی آمریکاو اسرائیل(آیپک) اعلام کرد که برای همکاری با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جهت دستیابی به پیشرفت در تلاش‌های صلح خاورمیانه و عادی سازی روابط با کشورهای عربی تلاش می‌کند.

این اظهارات نتانیاهو در حالی ایراد شد که دولت ترامپ تلاش دارد با کابینه راستگرای نتانیاهو برای متوقف کردن شهرک سازی‌ها در اراضی فلسطینیان به توافق برسد.

نتانیاهو در این اظهارات که از طریق ویدئو کنفرانس پخش شد از هرگونه اشاره به مسائل حساس خودداری و تنها به حد یک تاکید به پایبندی به راهکار دو کشوری اکتفا کرد.

نتانیاهو در این کنفرانس گفت: اسرائیل به همکاری با دولت ترامپ برای پیشروی در روند صلح با فلسطینیان و دیگر همسایگان عرب خود پایبند است.

وی بار دیگر خواهان به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" از سوی فلسطینیان شد.

نتانیاهو در ادامه از مواضع ترامپ در قبال اسرائیل که در مقایسه با مواضع باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا "جانبدارانه‌تر" است تقدیر کرد.

وی همچنین نسبت به همکاری آمریکا و اسرائیل در "ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ابراز اطمینان کرد."


برچسب‌ها:

نظر شما