شناسهٔ خبر: 18600125 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش سازمان هواشناسی؛

وزش باد شدید در شرق کشور/ آسمان تهران فردا ابری است

سازمان هواشناسی، با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور، آسمان برخی استان ها را برای امروز و فردا، بارانی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور، اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی امروز برای پاره‌ای از مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین در استان‌های ساحلی دریای خزر به خصوص غرب سواحل، افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه در غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران گاهی رعد و برق و در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیز افزایش ابر، بارش پراکنده باران و وزش باد خواهند داشت.

روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید خواهند داشت؛ در این روز افت نسبی دما برای مناطق شمالی و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

از جمعه شب سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور خواهد شد و طی روز شنبه نیمه غربی، سواحل دریای خزر و به تدریج مرکز، شمال شرق و شرق کشور را دربر خواهد گرفت. پیامد ورود این سامانه بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در مناطق کوهستانی و مرتفع بارش برف خواهد بود و روز یکشنبه این سامانه در اکثر مناطق کشور به جز پاره‌ای مناطق جنوب شرق کشور فعال خواهد بود.

آسمان تهران روز چهارشنبه (نهم فروردین) نیمه ابری و وزش باد در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده با حداقل و حداکثر دمای ۱۰ و ۱۹ درجه سانتی گراد است. همچنین وضعیت آب و هوای تهران روز پنجشنبه (دهم فروردین) کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۰ و ۱۸ درجه سانتی گراد خواهد بود.

نظر شما