شناسهٔ خبر: 18600122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

730هزارگردشگر نوروزی از جاذبه های کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند

یاسوج- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 730 هزار و 984گردشگر از 27 اسفند تاکنون از جاذبه های این استان دیدن کردند.

صاحب‌خبر -

محمود باقری روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 510 هزار و 649 از این تعداد گردشگر نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد در مدارس، خانه‌های مسافر و پارک‌ها و دیگر اقامتگاه‌های پیش بینی شده اسکان یافتند.
وی، آمار اسکان مسافران این استان در شب گذشته را 75 هزار 731 نفر ذکر کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت که حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) و دشتک دیل در گچساران، گردنه شلال دون باشت، و چشمه بلقیس چرام دارای بیشترین تعداد مسافر نوروزی اسکان یافته در تعطیلات نوروز امسال در این استان بوده است.
باقری، برپایی جشن‌های نوروزگاه، نمایشگاه‌های سوغات و هدایا و توزیع پوستر در شهرستان‌های مختلف را از برنامه‌های در حال اجرا برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و فراهم کردن سفری خاطره انگیز برای مسافران ذکر کرد.
هم اکنون طرح آرامش بهاری در 36 بقعه متبرکه این استان با برنامه های فرهنگی متنوع در حال اجراست.
امسال یکهزار و 336 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد برای اسکان مسافران نوروزی ساماندهی شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 15هزار کیلومتر مترمربع بین استانهای فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خورستان واقع شده و در این استان بیش از 2 هزار اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد، افزون بر 700 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143

انتهای پیام /*

نظر شما