شناسهٔ خبر: 18600088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

457 پروژه مهم طرح «تفتان» در سیستان وبلوچستان درحال اجراست

زاهدان - ایرنا- معاون اجرایی مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: 457 پروژه بزرگ و متوسط بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی با تصویب وزیر بهداشت، درقالب طرح تفتان (تدارک فوری و تامین نیازهای بهداشت ودرمان) در سیستان وبلوچستان درحال اجراست.

صاحب‌خبر -

محمد میرزائی روز سه شنبه در جریان بازدید از روند اجرای پروژه های عمرانی حوزه بهداشت در زاهدان افزود: با تکمیل این پروژه ها بیش از 169 هزار مترمربع به زیرساخت های بخش سلامت استان سیستان وبلوچستان افزوده خواهد شد.
وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان جایگاه ویژه در برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد و شخص وزیر بهداشت به صورت مستقیم روند توسعه زیرساخت های سلامت در این استان را پیگیری می کند.
وی افزود: هم اینک 395 پروژه مهم در حوزه بهداشت و در مناطق روستایی و شهری زیر پوشش دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و زابل و دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در حال اجراست.
وی بیان کرد: 180 پروژه از مجموع پروژه های یادشده در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در حال اجراست.
معاون اجرایی مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: همچنین در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و دانشکده ایرانشهر به ترتیب 78 و 137 پروژه بهداشتی در حال ساخت است.
وی افزود: این طرح ها که شامل خانه های بهداشت روستایی، پایگاه های سلامت شهری، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی (درمانگاه)، مراکز تسهیلات زایمانی روستایی، مراکز آموزش بهورزی و محل اسکان کادر بهداشت در مناطق روستایی است با تصویب و دستور مستقیم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال ساخت است و با تکمیل آن تحولی تاریخی و بی نظیر در توسعه و بازسازی نظام شبکه بهداشت در استان سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.
دکتر میرزائی ادامه داد: تاکنو 850 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای توسعه زیر ساخت های بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان هزینه شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: با استمرار فعالیت های عمرانی بیش از 70درصد از پروژه های مصوب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه بهداشت استان سیستان و بلوچستان ظرف 2 ماه آینده به مرحله بهره برداری رسیده و به چرخه خدمت به هموطنان عزیز ساکن در جنوب شرق کشور اضافه شود.
دکتر میرزائی تصریح کرد: تکمیل نظام شبکه بهداشت از نقاط قوت طرح تحول نظام سلامت است و ثمرات اجرای این طرح تنها به حوزه درمان خلاصه نمی شود بلکه در حوزه بهداشت نیز تحولات بی نظیری رخ داده است.
وی بیان کرد: علاوه بر تکمیل نظام شبکه و ساخت مراکز جدید ارائه خدمت در مناطق شهری و روستایی، توسعه کمّی و کیفی بسته خدمتی بهداشت برای 28 میلیون نفر از ساکنان مناطق روستایی و عشایری، ارائه خدمات بهداشت به صورت اکتیو (فعال) در مناطق شهری و تکمیل پرونده سلامت، از مهمترین اهداف و برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه بهداشت بوده است.
8006 **6081 خبرنگار: نرگس تیموری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

انتهای پیام /*

نظر شما