شناسهٔ خبر: 18599936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمریکا ، سودای حضور بیشتر در غرب آسیا !

دولت جدید آمریکا، افزایش حضور نظامی در منطقه غرب آسیا را بار دیگر در دستور کار واشنگتن قرار داده است.

صاحب‌خبر -
          به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما ، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، دولت دونالد ترامپ بدون سر و صدا، در حال تدوین سیاست خارجی جدید در منطقه است که از نظر نظامی و سیاسی تغییراتی کرده است. واشنگتن در حال بازگرداندن نیروهای نظامی اش به منطقه است. نیروهای آمریکایی در شمال سوریه و نیز در شمال عراق مستقر شدند و این نیروها در حال ایجاد پایگاه های جدید نظامی برای خود هستند.
خودروهای زرهی با پرچم آمریکا در منبج تردد می کنند و تمایلی به خروج از موصل پس از آزادسازی این شهر از دست داعش ندارند. 
آمریکا همزمان با تقویت توان نظامی و اطلاعاتی و افزایش بودجه نظامی خود، فروش سلاح های بیشتر به عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس را در دستور کار قرار داده است. 
گزارشگر شبکه المیادین گفت: از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، تحولات متعددی در سیاست آمریکا ایجاد شده است.
دولت ترامپ از مرزهایی که دولت باراک اوباما برای خود تعیین کرده بود، عبور کرد و این شرایط، سوالاتی را درباره سیاست جدید آمریکا در منطقه مطرح کرده است.
     
اهداف افزایش بودجه نظامی

       سرآغاز این تحولات افزایش 9 درصدی بودجه نظامی آمریکا بود که معادل پنجاه و چهار میلیارد دلار میشود. بودجه دستگاه های اطلاعاتی آمریکا هم هفت درصد افزایش یافت. جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا بر تصمیم واشنگتن برای حفظ نظامیان این کشور در عراق پس از آزادسازی موصل تاکید کرد. پنتاگون هم از اعزام دویست سرباز دیگر به منطقه خبر داد، اما محل استقرار این نیروها را مشخص نکرد. 
در ادامه این گزارش آمده است: نیروهای آمریکایی برای پشتیبانی از عملیات نیروهای سوریه دموکراتیک در اطراف شهر الطبقه، عملیات هلی برد نیرو داشتند که حضور مستقیم نظامی آمریکا را افزایش داد. وزیر دفاع آمریکا خواستار لغو محدودیت ها برای کمک های نظامی این کشور به اعضای شورای همکاری شد که در جنگ یمن مشارکت دارند.
کمک های نظامی به ائتلاف سعودی در یمن، حامل پیام سیاسی و نظامی در حمایت از این ائتلاف برای ادامه جنگ یمن است. همه این تحولات، همزمان با حمایت کامل دولت ترامپ از اسرائیل صورت می گیرد که شامل حمایت از شهرک سازی این رژیم و ادامه کمک های نامحدود نظامی به آن است. 

نظر شما