شناسهٔ خبر: 18596717 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ترفند آمریکا و متحدانش برای مصادره پیروزی‌های ملت عراق و سوریه در مبارزه با داعش

آمریکا به همراه سایر کشورهای غربی همپیمان خود در صدد چنگ انداختن بر امکانات ملت های خاورمیانه هستند و به همین منظور برای دستیابی به اهداف موردنظر خویش گروه های تروریستی را تشکیل دادند اما امروزه در صدد مصادره پیروزی های به دست آمده توسط ملت های منطقه علیه تروریست ها و نسبت دادن آنها به نیروهای شان هستند.

صاحب‌خبر -
 ایرنا:کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا در کنار گروه تروریستی داعش در موصل عراق و الرقه سوریه قرار گرفتند. 
 
واشنگتن که خود برای نفوذ مجدد در منطقه خاورمیانه گروه های تروریستی را تشکیل داد هم اکنون پس از شکست های متوالی تروریست ها در عراق و سوریه می خواهد خود را به عنوان نوک پیکان نبرد با تروریسم معرفی کند و بدین ترتیب جنایات شکل گرفته توسط آمریکا در افغانستان و به دنبال آن سوریه و عراق و یمن قابل درک است. 
 
اخبار مربوط به حمله هایی اخیر آمریکا در موصل و شمار قربانیان فزاینده آن توجه رسانه های گروهی جهان را به خود معطوف کرد. جنایت شکل گرفته در محله الموصل الجدید این شهر عملکرد ارتش آمریکا در نبرد علیه تروریست ها را به شدت زیر سوال برد. 
هم اکنون با توجه به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حمله هوایی آمریکایی ها به موصل این سوال مطرح می شود که واشنگتن تا چه اندازه در نبرد با تروریست ها جدی است؟ 
 
درهمین راستا برخی از طرف های خارجی و غربی با تیتر کردن خبر این حمله سعی دارند تا دستاوردهای ملت و ارتش عراق در میدان نبرد با تروریست ها را تحت الشعاع آن قرار دهند. نقش آمریکا در عملیات آزادسازی موصل به انجام چند حمله هوایی اندک خلاصه می شود در حالی که سعی دارد خود را به عنوان یکی از نیروهای تاثیرگذار در شکست داعش در عراق مطرح کند. 
 
«عرفان محمود الحیالی» وزیر دفاع عراق یکشنبه هفته جاری دستور داد به صورت فوری درباره حملات هوایی ائتلاف آمریکا به منطقه «الموصل الجدیده» در شهر موصل که صدها کشته برجای گذاشت، تحقیقات شود.
 
ائتلاف آمریکایی ضد داعش با پذیرش مسئولیت حمله به منطقه الموصل الجدید اعلام کرد، منطقه‌ای که در موصل بمباران شده و صدها غیرنظامی کشته شدند را ما به درخواست نیروهای عراقی! بمباران کردیم.
 
ظهر پنجشنبه هفته گذشته اجساد صدها غیر نظامی که تعداد آنها از 230 تا 500 نفر گزارش شده است، در منطقه « الموصل الجدیده» در بخش غربی موصل از زیر آور خارج شد. اجسادی که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند.
 
این برای اولین بار است که عملیات آزادسازی موصل که سعی بسیاری برای دوری از تلفات غیر نظامیان در آن شده بود؛ شاهد این حجم از تلفات مردم عادی است.
 
گزارش های اولیه نیز حاکی بود که بمباران هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش بر روی سه خانه مسکونی عامل اصلی این کشتار است.
شورای قضایی موصل نیز شنبه گذشته با اعلام شهر موصل به عنوان منطقه «فاجعه زده» از ائتلاف آمریکایی ضد داعش خواست تا بمباران‌های بی هدف خود را متوقف کند.
 
ازسوی دیگر فرانسه نیز درسوریه چنین رویکردی در پیش گرفته است. درهمین راستا 'ژان ایو لودریان' وزیر دفاع فرانسه جمعه گذشته در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که روزهای آتی شاهد آغاز نبرد بازپس گیری شهر الرقه از چنگال داعش با مشارکت فرانسه خواهیم بود. 
 
غرب در صدد گسترش نفوذش درخاورمیانه است. ملت های منطقه تاکید دارند که لقمه گوارایی برای تروریسم و سایرین نخواهند بود. 
 
درهمین رابطه بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد هر گونه حمله ای از سوی نیروهای بیگانه در الرقه بدون هماهنگی با دمشق فاقد مشروعیت خواهد بود. 
 
وی تاکید کرد: این تنها ملت ها هستند که حق بهره برداری از پیروزی های خویش علیه تروریست ها را دارند. 
 
درهمین راستا بشار اسد رئیس جمهوری سوریه سه شنبه اول فروردین 96 در دیدار با یک هیات پارلمانی از روسیه و اروپا به ریاست ولادیمیر واسیلوف معاون دومای روسیه دردمشق تصریح کرد: هرگونه عملیات در الرقه بدون هماهنگی دمشق، تجاوز محسوب می‌شود. 

نظر شما