شناسهٔ خبر: 1859562 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عبدالحسن برزیده:

تلویزیون احساس خطر نمی‌کند

عبدالحسن برزیده - کارگردان سینما و تلویزیون - درخصوص عملکرد شبکه نمایش خانگی به عنوان رقیبی برای تلویزیون و دوری هنرمندان و کارگردانان مطرح از تلویزیون خاطرنشان کرد: متاسفانه تلویزیون به آن معنا رقیب ندارد.

صاحب‌خبر -

عبدالحسن برزیده - کارگردان سینما و تلویزیون - درخصوص عملکرد شبکه نمایش خانگی به عنوان رقیبی برای تلویزیون و دوری هنرمندان و کارگردانان مطرح از تلویزیون خاطرنشان کرد: متاسفانه تلویزیون به آن معنا رقیب ندارد.

این کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این زمینه توضیح داد: در تمام دنیا شبکه‌های خصوصی در کنار شبکه‌های دولتی فعالیت دارند، اما به نظرم تلویزیون ایران رقبای خیلی کمی دارد. ماهواره اصلی‌ترین رقیب تلویزیون می‌تواند باشد و شبکه نمایش خانگی رقیب جدی برای تلویزیون نیست. تلویزیون علیرغم نداشتن شبکه‌های خصوصی، رقبایی دارد که از طریق ماهواره مخاطبان را جذب می‌کند.

وی اضافه کرد: ناگفته نماند که تلویزیون این روزها به لحاظ سوژه بازتر شده است اما من کارگردان ندیدم تلویزیون احساس خطر کند یا اگر هم احساس خطر می‌کند در رفتارش نشان نمی‌دهد.

برزیده همچنین درخصوص لزوم حفظ هنرمندان و کارگردانان مطرح در تلویزیون و رفتن آنها به شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: بالاخره کارگردانان و بازیگران از هر روزنه‌ای برای کار کردن استفاده می‌کنند. شبکه نمایش خانگی هم یکسری مزایا دارد که مهم‌ترین آنها بخش تامین مالی و نبود سانسور است؛ بر این اساس وقتی تلویزیون بیش از حد محدودیت ایجاد می‌کند و کارهایش با سانسور شدید روبرو می‌شود کارگردانان هم ترجیح می‌دهند به سمت شبکه نمایش خانگی بروند؛ به عنوان مثال گاهی کارهایی از این شبکه می‌بینیم که باورم نمی‌شود در ایران ساخته شده است.

این کارگردان درباره اینکه آیا در آینده قصد دارید با شبکه نمایش خانگی همکاری کنید؟ پاسخ مثبت داد و گفت: اگر پیش بیاید حتما انجام می‌دهم؛ چراکه علاقه‌مندم با شبکه نمایش خانگی کار کنم و ترجیح می‌دهم فیلم یا سریالی بسازم که از همین شبکه وارد خانه‌های مردم شود.

برزیده در پایان از ساخت یک سریال جدید درباره شهدا خبر داد و اعلام کرد: چندی پیش پیشنهاد ساخت یک سریال با موضوع زندگی شهید متوسلیان داده شد که قرار است هم نسخه سینمایی و هم سریالی داشته باشد. این سریال که محصول سیما فیلم است به تهیه‌کنندگی محمد داودی تهیه خواهد شد ولی فعلا منتظر فیلمنامه هستیم تا به نتیجه برسیم. همچنین فیلم سینمایی «مزار شریف» در مرحله مونتاژ به سر می‌برد و تلاشمان را می‌کنیم تا کار به جشنواره فجر امسال برسد. از سویی دیگر مستندی هم در خصوص دارو برای موسسه رازی در حال آماده سازی دارم.

انتهای پیام

نظر شما