شناسهٔ خبر: 18594888 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار حلب در گفت‌وگو با فارس خبر داد

تأمین امنیت آبی حلب با آزادی «الخفسه»/ اجرای 90 درصد طرح‌های فاز اول بازسازی حلب

استاندار حلب گفت: آزادی منطقه الخفسه امنیت آبی ساکنان حلب را پس از پنج سال تأمین کرده، 90 درصد از طرح‌های مرحله نخست بازسازی حلب هم اجرایی شده است و آوارگان مناطق عملیاتی نیز مورد حمایت کامل قرار دارند.

صاحب‌خبر -

«حسین احمد دیاب»، استاندار حلب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه به تشریح تازه ترین تحولات در استان حلب بخصوص پس از آزادی مرکز تصفیه آب حلب در منطقه استراتژیک الخفسه در شرق این استان پرداخت.

استاندار حلب همچنین وضعیت بازسازی و خدمات رسانی در این استان را شرح داده و از آزادی قریب الوقوع همه حومه حلب در آینده نزدیک خبر داد.

فارس: آیا تیم های فنی-مهندسی، کار تعمیر مرکز تصفیه آب الخفسه را به پایان رسانده اند؟ اتمام این کار چقدر به زمان نیاز دارد؟

دیاب: کار تیم های فنی در خفسه ادامه دارد بخصوص که پمپ ها و دستگاه های تصفیه آب خفسه از پنج سال پیش به دلیل اینکه تحت تصرف تروریست ها بوده مورد معاینات دوره ای قرار نگرفته است.

استانداری حلب با وزارت منابع آب سوریه در تلاش ها برای تعمیر مرکز تصفیه آب خفسه در هماهنگی کامل است اما نمی توان زمان دقیقی برای پایان کار در آنجا اعلام شود، در عین حال همه طرف های ذیربط تلاش خود را برای رفع قطعی آب در همه مناطق حلب در اسرع وقت به کار گرفته اند.

فارس: دستاوردهای آزادی خفسه در سطوح نظامی و راهبردی و خدماتی چه بوده است؟

دیاب: آزادی خفسه دستاورد نظامی مهمی است که به زنجیره پیروزی های و دستاوردهای ارتش سوریه در همه جغرافیای وطن افزوده شد اما اهمیت این دستاورد در تامین امنیت آب حلب است.

همان گونه که می دانید گروه های تروریستی طی سال های گذشته قطعی آب حلب را به سلاحی به روی غیرنظامیان مبدل کرده بودند و بارها برای مدت های طولانی بالغ بر یک ماه آب را به روی مردم حلب می بستند.

ارتش سوریه و متحدانش عملیات نظامی دقیقی را برای پاکسازی ایستگاه آب خفسه از وجود تروریست ها به کار بستند و توانستند مراکز و دستگاه های آن را از خطر تخریب و نابودی کامل حفظ کنند.

این دستاورد نظامی گام مهمی در نبرد آزادسازی حومه شرقی حلب از وجود تروریست هاست و هم اینک هم پیروزی های روزمره و پاکسازی مناطق و روستاها در حومه شرقی حلب به همت و دلاورمردی ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان و دوست آن ادامه دارد و ان شاءالله با کمک و همبستگی ملت، حلب و همه خاک سوریه از وجود تروریسم پاک خواهد شد.

فارس: آیا مراکز آب منطقه الخفسه برای تامین آب شهر حلب کافی است یا طرح های جایگزینی وجود دارد؟

دیاب: همان گونه که عرض کردم ایستگاه الخفسه طی پنج سال گذشته مورد تعمیر و نگهداری قرار نگرفته بوده و این امر بر عملکرد کار پمپاژ آب تاثیر گذاشته و کاری که هم اکنون ما در حال انجام آن هستیم تعمیر دستگاه های پمپاژ و همچنین خطوط جریان برق تغذیه ایستگاه های آب است تا میزان آب پمپاژی به حلب بیشتر شده و برای اهالی حلب کفایت کند.

فارس: وضعیت خدمات رسانی در حلب را چگونه ارزیابی می کنید و آخرین اقداماتی و برنامه ها برای بازسازی این شهر چه بوده است؟

دیاب: اوضاع خدمات رسانی در حلب بهبود قابل توجهی پیدا کرده و اجرای برنامه ها و طرح های بازسازی بر اساس اولویت های مشخص ادامه دارد تا احتیاجات اهالی را که در حال بازگشت به خانه و کاشانه خود هستند برآورده کند.

طرح هایی که برای مرحله نخست بازسازی حلب تدارک دیده شده بود بالغ بر 14 طرح است که تا 90 درصد آن اجرایی شده و طرح های مرحله دوم و سوم هم تا 60 درصد عملی شده است و هم اینک طرح های جدید هم با حمایت کامل دولت برای تامین مایحتاج حلب و بازگشت حیات به این شهر به تصویب رسیده است.

بزرگی خرابی هایی که تروریست ها در حلب به جای گذاشته اند نیاز به همکاری و تلاش مستمر و گسترده برای بازسازی دارد اما ما همه تلاش خود را برای تسریع امور به کار بسته ایم تا نتایج آن شایسته صبر و پایداری اهالی مقاوم حلب باشد.

فارس: ارتش سوریه طی چند روز گذشته قریب به پنج هزار غیرنظامی را از مناطق تحت سیطره داعش در حومه شرقی حلب خارج کرده است اینها به کجا منتقل شدند آیا استان آماده استقبال از غیرنظامیان حومه حلب تا زمان آزادسازی مناطقشان و بازگشتشان به آنجاست؟

دیاب: کار تامین خروج غیرنظامیان از حومه شرقی حلب ادامه دارد و ارتش سوریه مرتبا در حال تامین امنیت خروج دوره ای غیرنظامیان از چنگ تروریست هاست و تازه ترین آن موردی بود که به آن اشاره کردید.

ما در استان حلب برای تامین همه احتیاجات این خانواده های آواره تلاش می کنیم و آنها را به مراکز اقامت موقتی که استانداری به همین منظور در منطقه جبرین فراهم کرده منتقل می کند.

استانداری حلب در اواخر سال 2016 پذیرای بیش از یکصد هزار غیرنظامی بود که از محله های شرقی حلب خارج شدند و طبق مسئولیتی که دولت در قبال همه شهروندان خود دارد همه احتیاجات این مردم را تامین کردیم.

ما آمادگی کامل خود برای استقبل از هر تعداد از اهالی حومه حلب اعلام می کنتم و مایحتاج معیشتی و امدادی آنها را تا زمانی که روستاها و مناطقشان از وجود تروریست ها خلاصی یابد و شهروندان بتوانند به خانه های خود بازگردند تامین می کنیم و این امر در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها:

نظر شما