شناسهٔ خبر: 18593711 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سلاح های شکاری در ایام نوروز ضبط می شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: سلاح های شکاری با مجوز و بدون مجوز در نوروز ضبط می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا خیلدار در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اعلام این خبر گفت: ستاد قرارگاه نوروزی ابوذر در پلیس پیشگیری ناجا در کل کشور مستقر شده است و یگان های حفاظت محیط زیست از پلیس پیشگیری ناجا تبعیت می کنند.هر جایی که محیط بانان ما هستند تیم های حفاظت و پشتیبانی ناجا نیز در کنار محیط بانان ما فعالیت می کنند.

وی با اشاره به حمل سلاح شکاری در نوروز به ویژه 13 فروردین ادامه داد: کسانی که سلاح شکاری دارند و مجوز و پروانه شکار ندارند به هیچ عنوان سلاح خود را به بیرون از منزل نیاورند چرا که جرم محسوب می شود و در صورت مشاهده سلاح به جرم استفاده سلاح و شکار غیرمجاز سلاح آنان توقیف خواهد شد.

خیلدار گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در ایام نوروز مجوز شکاری صادر نکرده و نخواهد کرد و در روز طبیعت استفاده از سلاح شکاری هم برای شهروندان و هم برای حیات وحش نگران کننده و مضر است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور افزود: برخی از افرادی که سلاح شکاری را در دست می گیرند مجوز سلاح هم به نام پدر یا پدربزرگ خانواده است و این افراد حق استفاده و حتی حمل سلاح را ندارند و در صورت مشاهده یگان حفاظت محیط زیست، سلاح را با هماهنگی مقام قضایی توقیف خواهد کرد لذا از تمامی شهروندان درخواست می شود از حمل سلاح شکاری در این ایام جدا خودداری کنند.

نظر شما