شناسهٔ خبر: 18591354 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تئاتر طنز و کودک و نوجوان پرمخاطب ترین بخش هنرهای نمایشی است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تئاتر طنز و کودک و نوجوان را پر مخاطب ترین بخش هنرهای نمایشی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمدرضا سوقندی در نشست با هنرمندان تئاتر سمنان به مناسبت روز جهانی تئاتر  سه سوال اصلی سیستم های مدیریتی را چرا، چه چیز و چگونه  بیان کرد و افزود: افزون بر اینکه باید بدانیم چه می خواهیم و با چه روشی بایستی حرکت کنیم، در عرصه مدیریت هنری چرایی نیز مهم است.

 

وی با بیان اینکه تئاتر نیاز به مهندسی مجدد هنری دارد اظهار داشت: این مهندسی با سوال "چرا تئاتر" آغاز می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان مدیر خوب عرصه هنر را طرح سوال های خوب و اساسی دانست و با اشاره به اینکه آثار هنری متعلق به همه انسانها است خاطرنشان کرد: ما مخالف استفاده از متون مناسب نمایشی سایر کشورها نیستیم اما سوال اینجاست آیا سایر کشورها  منابع غنی و فرهنگی  ما  را می داشتند با این منابع و مفاخر اینگونه برخورد می کردند.

 

وی، به سابقه هنر نمایشی در فرهنگ اسلامی و ایرانی اشاره کرد و گفت: هنر سوگواره و هنر تعزیه نمونه هایی از بهره گیری ایرانیان از نمایش است که تعجب بزرگان تئاتر جهانی را به همراه داشته است.

 

سوقندی با اشاره به غنای فرهنگ اسلامی ایرانی بر هویت نسل جوان و ضرورت توجه به ثروت عظیم فرهنگی و هنری تاکید کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به عنوان نمونه به داستان ضحاک ماردوش در شاهنامه اشاره کرد و گفت: گویا حکیم ابوالقاسم فردوسی در مقابل تهاجم فرهنگی امروز که مغز جوانان را نشانه رفته است این داستان را سروده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو کمیته تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات شد

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان در حکمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان را به عضویت کمیته تقویت حداکثری مردم استان در انتخابات منصوب کرد.

 

محمود قنبری رییس ستاد انتخابات استان سمنان در حکم  محمدرضا سوقندی افزوده است: در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاد جنابعالی را به عضویت در کمیته تقویت مشارکت حداکثری مردم  استان سمنان تعیین می نمایم.

 

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان بیست و نهم اردیبهشت در کشور برگزار می شود.

 

دهقانلو، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان شد

در حکمی از سوی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان منصوب شد.

 

علیرضا مختارپور در این حکم  "سعید دهقانلو" را  به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان منصوب کرد.

 

در این حکم آمده است با توجه به تجربیات و تعهد جناب‌عالی در عرصه فرهنگی به موجب این ابلاغ با حفظ سمت تا تعیین مدیرکل به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان منصوب می‌شوید. امید است در سایه توجهات ذات باری تعالی و بهره‌مندی از همکاری و همدلی همکاران گرامی در تحقق اهداف و سیاست‌های توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی کشور و اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و مؤید باشید.

 

سعید دهقانلو سوابق اجرایی معاون اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهدیشهر را در کارنامه خود دارد.

 

 

نظر شما