شناسهٔ خبر: 18590608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محکومیت سه عضو گروه تروریستی جبهه النصره در کویت

تهران-ایرنا-دستگاه قضایی کویت سه تن از اعضای گروه تروریستی جبهه النصره را به حبس و غرامت مالی محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزدوشنبه ایرنا صدور این احکام قضایی به دنبال حضور تعداد زیادی از اتباع کویتی در سوریه و عراق طی سالیان اخیر می باشد به گونه ای که بخشی از این تروریست ها در درگیری های مسلحانه از پای درآمده و بخشی دیگر بعد از بازگشت به کویت درحبس می برند و یا تحت نظارت نیروهای امنیتی در سطح شهر تردد می نمایند.
دادگاه امور جنائی کویت در احکام خود این سه عضو گروه جبهه النصره را به 5 سال زندان و 14 هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرده است چرا که آنها به حمایت مالی از گروه جبهه النصره متهم هستند.
وزارت امورخارجه کویت نیز به نوبه خود پس از اعمال تحریم هایی بین المللی علیه تعدادی از عناصر تروریستی کویتی از سوی شورای امنیت، ضمن ممنوع الخروج کردن آنها دارایی هایشان را بلوکه کرده است.
همچنین وزارت بازرگانی کویت درراستای رویکرد مبارزه با پول شویی و خشکاندن منابع مالی تروریستی از تصویب و ابلاغ سه بخشنامه ویژه در این زمینه به نهادها و شرکت های مالی شاغل در کویت خبر داد.
براین اساس شرکت های تجاری فعال درکویت موظف هستند که از ارائه خدمات به افراد ناشناس و مجهول الهویه خودداری نمایند و درصورت مواجه شدن با هر گونه موارد فعالیت های تجاری شبهه ناک مراتب امر را اطلاع دهند.
کویت با در پیش گرفتن پاره ای از اقدامات همچون نظارت کامل بر فعالیت انجمن های خیریه و جلوگیری از فعالیت انجمن های بدون مجوز تلاش کرده تا مانع هرگونه جمع آوری پول به صورت غیر قانونی در این کشور شود.
خاورم*320 ** 1064

انتهای پیام /*

نظر شما