شناسهٔ خبر: 18590570 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از ماجراهای دنباله‌دار «رستاخیز» تا ماموریت جدید آقای بازیگر سینما

مهر ماه سال 95 به نسبت دیگر ماه‌های پر خبر بود و اتفاقات گوناگونی در این مدت رخ داد.

صاحب‌خبر -
از ماجراهای دنباله‌دار «رستاخیز» تا ماموریت جدید آقای بازیگر سینمابه گزارش  حوزه سینما   گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چکیده مهمترین رویدادهای سینمایی اولین ماه فصل پاییز سال 1395 را در این گزارش بخوانید:


مراسم تودیع معارفه مدیران خانه سینما

در مراسم تودیع و معارفه‌ مدیرعامل‌های خانه سینما، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، ابراهیم مختاری رئیس خانه سینما، رضا میرکریمی، منوچهر شاهسواری، مجید مجیدی، احمد مسجدجامعی، ابوالحسن داودی، علیرضا شجاع نوری، مسعود رایگان، سعید ابوطالب، علیرضا تابش، روح‌الله حسینی، محمدقاصد اشرفی، بهمن اردلان، بیژن میرباقری،حمید دهقان‌ پور،حیدری خلیلی،سیامک شایقی، کامران ملکی،علی دهکردی سیروس الوند، جهانگیر الماسی و... حضور داشتند 

این مراسم برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های سیدرضا میرکریمی برگزار شد و طبق گفته‌های هیات‌ مدیره و شخص میرکریمی، این کارگردان که مدیرعامل سابق خانه سینما است، از این خانه بیرون نخواهد رفت  

ابراهیم مختاری، رئیس خانه سینما با تقدیر از میرکریمی، بازسازی‌های خانه سینما را یادگاری دوره مدیریت وی عنوان کرد. ضمن اینکه میرکریمی در سخنان خود رسما اعلام کرد خانه سینما را ترک نمی ‌کنم.

ماجراهای دنباله‌دار «رستاخیز» درویش

در اولین ماه پاییزی حواشی فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش ادامه داشت و موضوع، بر سر اکران شدن یا نشدن فیلم به علت نشان دادن چهره حضرت عباس است، در این ماه وزیر ارشاد اعلام کرد که مشکلی با اکران فیلم ندارد و عوامل رستاخیز شکایتی تنظیم کردند مبنی بر این که اکران نشدن فیلم خساراتی را به آنان وارد کرده که در دادگاه به نفع این عوامل رای داده شد.

بزرگداشت جمشید مشایخی

مراسم بزرگداشت جمشید مشایخی به بهانه اکران فیلم رفقای خوب و در تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری وی شب گذشته (دوم مهرماه) به همت این موسسه و با حضور سیدعلی احمدی، مجید قاری زاده، حبیب اسماعیلی، احمدرضا اسعدی، مسعود نجفی، برخی از عوامل فیلم رفقای خوب و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی تماشا برگزار شد.  

لوح بزرگداشتی از سوی موسسه تصویر شهر و هدایایی از سوی رسانه فیلمسازان به وی اهدا شد.

گردهمایی سینمایی‌ها بر مزار کیارستمی
  
اهالی سینما به دعوت هیات مدیره خانه سینما برای اعلام همدردی با خانواده عباس کیارستمی روز پنجشنبه 15 مهر ماه بر مزار این هنرمند واقع در لواسان گرد هم آمدند.
 
لوح تقدیر جشنواره مذهب امروز برای خداحافظی طولانی

در نوزدهمین دوره جشنواره فیلم مذهب امروز، «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن موفق به دریافت لوح تقدیر هیات داوران بین الملل شد. 

شایان ذکر است؛ در بخش اصلی رقابتی فیلم های بلند در این دوره جشنواره مذهب امروز، علاوه بر «خداحافظی طولانی»، فیلم «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان نیز حضور داشته و در بخش های رقابتی فیلم های کوتاه هم «گورمردها» ساخته علی مردمی و «علمک» ساخته حسین دارابی جوایزی را برای سینمای کشورمان به ارمغان آورده اند.

یک خبرنگار حوزه سینما درگذشت 

سینما در غم از دست دادن یکی از خبرنگارانش نشست. رضا رستمی، روزنامه نگار با سابقه حوزه سینما  که به علت عارضه‌ تومور مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، به کما رفت و به دلیل سکته مغزی در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت. 

گفتنی‌است؛ حسین انتظامی، حجت الله ایوبی، علیرضا تابش و پرویز اسماعیلی از جمله کسانی بودند که درگذشت این خبرنگار فقید را تسلیت گفتند.

قدردانی علی جنتی از موسسه هنرمندان پیشکسوت 

در جریان یک نشست صمیمی با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان پیشکسوت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های تاثیر گذار 3ساله موسسه هنرمندان پیشکسوت اضافه کرد: خوشبختانه یکی از اتفاقات مهمی که در دولت یازدهم رقم خورد، بها دادن و توجه بیش از پیش به حوزه پیشکسوتان هنر از طریق این موسسه بود و امتیاز مهمی هم که این موسسه دارد مدیریت آن آقای عظیمی است که حقیقتا با عشق و علاقه‌ ای که در وصف نمی‌گنجد به اداره این امور می‌پردازد.

انتشار فراخوان فیلم فجر جهانی 

این فراخوان شامل قوانین و مقررات، اهداف، شرایط پذیرش آثار، فرایند انتخاب و برنامه ریزی، برنامه‌ها، بخش ها، جوایز، فرم ثبت‌نام و گاهشمار جشنواره است. 
  
بخش‌های اصلی جشنواره شامل سینمای سعادت (مسابقه بین الملل)، جلوه گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) و جام جهان نما (جشنواره جشنواره ها) خواهد بود و از نمایش فیلم های کلاسیک، مستند زیر ذره بین و نمایش های ویژه به عنوان بخش های جنبی یاد شده است.
 
بخش‌هایی چون دارالفنون (اردوی استعدادیابی)، نشست‌های دانشگاهی و کارگاه‌های آموزشی نیز از جمله رویدادهای  سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر هستند.
 
مدت زمان برگزاری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۶ روز به هشت روز افزایش یافته است. سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بر اساس این فراخوان  از ۱ تا ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ در تهران برگزار می شود.

پژمان بازغی سفیر یاری شد

انجمن یاری با شعار «کودک خیابانی کمتر٬ دانش آموز بیشتر» یک سازمان مستقل غیر انتفاعی مردمی است که در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط زنده یاد مسعود واریانی و با انگیزه یاری به همنوعان سرزمین مادری٬ به عنوان یک حرکت خیریه مردمی در کشور سوئد تاسیس شد. جشنواره یاری که هر ساله با هدف حمایت از کودکان محروم و آسیب پذیر ایرانی در کشور سوئد برگزار می‌شود، پس از 17 سال «پژمان بازغی» را به‌عنوان اولین سفیر این انجمن معرفی کرد.

هدف اصلی این انجمن حمایت همه جانبه از کودکان٬ ایجاد شرایط تحصیل و امکانات آموزش و پرورش٬ ساخت مدرسه و کتابخانه در مناطق محروم کشور با حمایت داوطلبانه اعضا و حامیان مالی در سوئد می باشد. در اولین سال انجمن با حمایت ۴ کودک فعالیت خود را آغاز و تا امروز به حمایت ۴۷۰ کودک رسیده است. 


انتهای پیام/

نظر شما