شناسهٔ خبر: 18590555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

ایجاد شغل برای ۱۲۰ هزار نفر در سال باید بازنگری شود

اصفهان- رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: پیش بینی ۱۲۰ هزار فرصت شغلی برای صنعت با وجودی که هر سال ۶۰۰ هزار فارغ التحصیل آموزش عالی داریم نیاز به بازنگری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالوهاب سهل آبادی صبح دوشنبه، در نشست فعالان اقتصادی با محوریت شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تولیدکنندگان و صنعتگران در سال‌های اخیر با همه توان خود و با تلاش‌های مجدانه، چرخه تولید و اقتصاد کشور را زنده نگه‌داشته‌اند اما تحول مورد نظر مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغال تنها با عزم جدی و اتحاد قوای سه‌گانه امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: بانک‌ها در سال گذشته یکصد هزار میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخت کردند که بی‌شک بخشی از این سود از فعالان اقتصادی در حوزه‌های صنعت و تولید دریافت شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بیان داشت:‌ شیوه دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده همچنان بر روال غلط گذشته است و تلاش‌های اخیر نیز برای اصلاح آن در برنامه ششم ناکام ماند، با این شرایط چگونه می‌توان انتظار داشت بخش خصوصی از شرایط نابهنجار فعلی خارج شود.

وی با اشاره به‌پیش بینی‌های شغلی در برنامه ششم توسعه افزود: در این برنامه سالیانه ١٢٠ هزار فرصت شغلی برای صنعت پیش‌بینی‌شده و این در حالی است که هرسال ٦٠٠ هزار فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به بازار کار معرفی می‌گردند و بی شک این برنامه نیازمند بازنگری و اصلاح مجدد است.

سهل آبادی اضافه کرد: در چنین شرایطی سازمان‌هایی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی، نقدینگی که بایستی برای حمایت از ایده‌های نو و موفق جوانان ایرانی به کار گرفته شود باافتخار در بانک قرار داده و از سود آن برای خرید ساختمان‌های اداری بهره جسته‌اند.

نظر شما