شناسهٔ خبر: 18590511 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پنس: میزان حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل در سطحی بسیار بالاست

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما معاون رئیس جمهور آمریکا در دومین روز نشست کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی در واشنگتن موسوم به ایپک، این نشست را بزرگ ترین و تأثیرگذارترین تجمع دوستان رژیم صهیونیستی در آمریکا دانست و گفت با افتخار اعلام می کند میزان حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل در سطحی بسیار بالاست.

مایک پنس گفت: بسیار خوشوقت هستم که امشب به نمایندگی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عنوان دوست واقعی اسرائیل و یکی از حامیان جدی آزادی در این نشست صحبت می کنم. از بسیاری از کسانی که در این جا حضور دارند و در پیروزی تاریخی ترامپ نقش داشتند قدردانی می کنم. ارتباط من با ایپک به پیش از بیست و پنج سال پیش بر می گردد. در سال 1988 زمانی که به عنوان نامزد کنگره اقدام کردم ارتباط من با ایپک شروع شد. بعد از آن که در سال 2001 وارد واشنگتن شدم ارتباطم با بسیاری از مسئولان ایپک از جمله مارشال کوپر و دیگران در این سازمان بزرگ شروع شد. در طول ده سال نمایندگی در کنگره و فرماندار ایالت ایندیانا با اعضای ایپک ارتباط داشته ام. من امشب به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا در این نشست شرکت کرده ام و از صمیم قلب از شماها سپاسگزارم. من به رئیس جمهور کشورم افتخار می کنم چون در اولین سخنرانی خود در جمع نمایندگان دو حزب در کنگره تهدیدها و اقدامات خرابکارانه را ضد جامعه یهودی ها در سراسر آمریکا محکوم کرد. ترامپ در آن سخنرانی گفت هر چند ممکن است از نظر سیاسی دچار اختلاف شده باشیم اما یک کشور متحد هستیم که انزجار و اقدمات مجرمانه را به هر شکلی محکوم می کنیم. ترامپ فردی است که عملش مانند حرفش است.  برای اولین بار آمریکا رئیس جمهوری دارد که در کنار همپیمانان ما و در برابر دشمنان ما خواهد ایستاد. در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ اگر دنیا خیلی از مسائل را به طور کامل درک نکند یک مسئله را به خوبی درک خواهد کرد که آمریکا در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.
وی افزود: دونالد ترامپ و من به همان علتی در کنار اسرائیل ایستاده ایم که هر دوستدار آزادی در آمریکا به آن علت در کنار اسرائیل می ایستد زیرا خواسته اسرائیل خواسته ما هم است. ارزش های اسرائیل همان ارزش های ما هستند. جنگ اسرائیل هم جنگ ماست. دونالد ترامپ در طول زندگی خود دوست اسرائیل بوده است و زمانی که دونالد ترامپ در انتخابات برنده شد و صبح روز بعد بنیامین نتانیاهو در تماس تلفنی این پیروزی را تبریک گفت من شاهد بودم که ترامپ در این گفتگو بر حمایت بی قید و شرط خود از اسرائیل و مردم یهود تأکید کرد. ماه گذشته هم زمانی که ترامپ از نتانیاهو در کاخ سفید استقبال کرد بر حمایت از اسرائیل و مردم یهود و ارتباط میان مردمان دو طرف تأکید کرد. همانگونه که ترامپ بعد هم گفت ائتلاف میان آمریکا و اسرائیل به شکل چشمگیری قوی است. وی گفت مطمئن است که ائتلاف میان اسرائیل و آمریکا قدرتمندتر خواهد شد و به سطوح بالاتری هم خواهد رسید.
پنس افزود: من چند بار به اسرائیل سفر کرده ام و یکی از رؤیاهای من این بوده که هر سه فرزند من از سرزمین مقدس بازدید کنند. من از صمیم قلب برای ایجاد صلح در بیت المقدس و آرامش در آن دعا می کنم. من با اطمینان به شرکت کنندگان در این نشست اعلام می کنم که من و دونالد ترامپ بدون هیچ پیش شرطی در کنار اسرائیل هستیم و در کنار اسرائیل باقی خواهیم ماند. اگر به اقداماتی که ترامپ بعد از رسیدن به قدرت انجام داده است از جمله انتخاب نیکی هیلی به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که نیکی هیلی به طور خستگی ناپذیری برای پایان دادن به اقدامات سازمان ملل ضد اسرائیل تلاش کرده است. آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد که از سازمان ملل به عنوان جایگاهی برای ضدیت با اسرائیل یا غرب استفاده شود. همچنین اگر به اقدام دونالد ترامپ مبنی بر انتخاب دیوید فریدمن به عنوان نماینده آمریکا در اسرائیل نگاه کنید متوجه می شوید که دیوید فریدمن یکی از حامیان جدی تقویت روابط آمریکا و اسرائیل بوده است و بعد از شروع فعالیت وی به عنوان سفیر ما در اسرائیل روابط دوستانه ما قدرتمندتر خواهد شد.
وی افزود: بدانید که بعد از یک دهه حرف و سخن، رئیس جمهور آمریکا اکنون به شکل جدی انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را بررسی می کند. ترامپ همچنین یافتن راهکاری عادلانه برای پایان دادن به تنش میان اسرائیل و فلسطینی را هم توجه می کند. چند هفته قبل ترامپ نماینده ویژه خود را به اسرائیل اعزام کرد تا با مقامات اسرائیلی و فلسطینی گفتگو کند. هدف این گفتگوها دادن این پیام به مقامات دو طرف بود که ترامپ به یافتن راهکاری برای صلح پایدار در منطقه خاورمیانه متعهد شده است. هفته گذشته هم نماینده ویژه ترامپ با هیأتی از مقامات اسرائیلی به ریاست رئیس دفتر نتانیاهو در این خصوص دیدار و گفتگو کرد. من به شما اطمینان می دهم که ترامپ رئیس جمهور آمریکا هرگز درباره امینت و آرامش مردم اسرائیل و دولت یهودی مصالحه نخواهد کرد. ترامپ اعلام کرده است که آمریکا هم به عنوان یک دوست و هم به عنوان یک همپیمان در کنار اسرائیل باقی خواهد ماند. ما با هم در برابر دشمنانی که مردم ما را تهدید می کنند خواهیم ایستاد. من با افتخار اعلام می کنم که میزان حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل در سطحی بسیار بالا است. 
مایک پنس افزود: رئیس جمهور ترامپ به روشنی به [بیان]این مسئله پرداخته است؛ تعهد ما به [مسئله] دفاع اسرائیل قابل مذاکره نیست؛ نه اکنون و نه هیچ وقت دیگر[ تشویق حضار] هموطنان آمریکایی من در حقیقت ما رئیس جمهوری داریم که هم اکنون سرش شلوغ است. وی [ ترامپ ] مشغول بازسازی ارتش و بازگرداندن «زرادخانه دموکراسی» است و ما بار دیگر به تأمین منابع و آموزش لازم برای سربازانمان، ملوانانمان، خلبان هایمان، تفنگدارهایمان و گارد ساحلی مان می پردازیم تا مأموریت خود را به انجام برسانند تا از خانواده های ما حفاظت و از هم پیمانان ما دفاع کنند. به نظر رئیس جمهور ترامپ، آمریکا رهبری دارد که دشمنان ما را با نام خودشان صدا می زند. همین هفته گذشته در لندن، نزدیک پارلمان [انگلیس]، تروریسم اسلامی رادیکال، چهره زشت خود را به نمایش گذاشت که به کشته شدن غیرنظامیان بی گناه از جمله یک آمریکایی منجر شد. در این زمان حساس، دولت ما مشغول برنامه ریزی برای شکست تروریسم اسلامی رادیکال است تا دیگر هم پیمانان ما متحمل خشونت نشوند و اینکه [تروریسم] داخل کشور الهام بخش خشونت نشود. 
پنس ادامه داد: و اجازه دهید شفاف صبحت کنم؛ رئیس جمهور ترامپ با ارتش ما همکاری می کند. مردم آمریکا این را می دانند. ما داعش و ریشه آن را به چنگ می آوریم و نابود می کنیم تا دیگر نتوانند مردم ما و هم پیمانان ما یا محبوب ترین هم پیمان ما- اسرائیل- را تهدید کنند.
و در پایان اینکه، تحت رهبری رئیس جمهور دونالد ترامپ، آمریکا مقابل حامی مهم تروریسم دولتی، قدرتمندانه می ایستد. این دولت (دولت ترامپ) به ایران هشدار داده است. آمریکا دیگر نمی تواند تلاش های ایران را برای بر هم زدن ثبات در منطقه و به خطر انداختن امنیت اسرائیل تحمل کند. تهران به طور علنی به علاقه خود به حذف اسرائیل از نقشه و انداختن مردم آن به دریا اذعان می کند. چندین دهه است ایران سلاح و پولش را برای تروریست ها در لبنان، سوریه و نوار غزه ارسال می کند. آنها برای توسعه سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک تلاش زیادی کرده اند و با توجه به لغو فاجعه بار تحریم های وابسته به [مسئله] هسته ای بر اساس توافق ایران، آنها (ایرانی ها) هم اکنون منابع بیشتری برای ایجاد هرج و مرج و به خطر انداختن اسرائیل در اختیار دارند.
بنابراین بگذارید شفاف سخن بگویم؛ تحت رهبری دونالد ترامپ، ایالات متحده آمریکا به ایران اجازه توسعه سلاح های هسته ایران نخواهد داد. این قولی جدی از طرف ما به شما، به اسرائیل و به کل جهان است. 
پنس گفت: تحت رهبری رئیس جمهور ترامپ، آمریکا قوی خواهد شد، قوی تر از قبل خواهد شد و همان گونه که رئیس جمهور مدتی قبل گفت، دوستی ملت ما با اسرائیل قوی تر از گذشته خواهد شد. ما با هم به موقعیت های بزرگ تر به نفع مردم هر دو [کشور] و به نفع جهان می رسیم. ما امروز و هر روز از اسرائیل حمایت می کنیم، چرا که پیوند ما هزار سال پیش در چینشی از ایمان به هم گره خورده است. بر روی شومینه خانه ما از همان سالی که من در کنگره انتخاب شدم، واژه هایی قرار گرفته که مدت زمان طولانی است الهام بخش خانواده کوچک ما بوده است.
ما این [واژه ها] را در خانه مان در شهر کوچکی در ایندیانا داشتیم، در محل سکونت [مان به عنوان] فرماندار داشتیم و اکنون هم آنها را بر روی شومینه معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به نمایش می گذاریم. این واژه ها به کتاب [پیامبر] ارمیا تعلق دارند که می گوید، «من برنامه هایی که برای تو دارم را می دانم؛ برنامه هایی برای سعادتمند شدن تو و نه برای ضربه زدن به تو؛ برنامه هایی برای دادن امید و آینده به تو». این واژه ها امروز هم به اندازه هزاره گذشته حقیقت دارند و باید به ما، به همه ما، این امید تازه را بدهند که حتی در این زمان پردردسر از چالش های در حال گسترش و تهدیدات غیرقابل درک، پیوند ما ناگسستنی است و آینده ما روشن است.
و من با همه قلبم می دانم که با کمک شما، با کمک خدا و رهبری قدرتمند رئیس جمهور دونالد ترامپ، ملت های ما و مردم ما دوستان همیشگی باقی خواهند ماند و با یکدیگر به جلو می روند تا با آینده درخشانی که منتظر آنهاست، دیدار کنند.

نظر شما