شناسهٔ خبر: 18590471 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درباره تفاوت چین، قبل و بعد از لیپی مایلم فردا صحبت کنم

کی‌روش: چین، گینه و آرژانتین برای ما فرقی ندارد، لازم باشد تا دقیقه ۸۰ دفاع می‌کنیم/نمی‌دانستم دستیارانم به تعطیلات آمده‌اند!

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اگر لازم باشد در بازی فردا تا دقیقه ۸۰ دفاع می‌کنیم هرچند که ما بازی می‌کنیم تا به پیروزی برسیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پیش از دیدار مقابل چین گفت: در درجه اول به همه شما به خصوص خبرنگاران عصر بخیر می‌گویم. امیدوارم امروز کار خوبی در جهت دعوت از هواداران به استادیوم انجام دهید.

وی افزود: در درجه دوم به تیم چین خوشامد می‌گویم و امیدوارم همان میزبانی چینی‌ها را در کشورمان به عمل بیاریم.

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: تک‌تک بازی‌ها در گروه نشان دهنده آن است که فرصت صعود هنور برای همه تیم‌ها مهیاست چون هیچ تیمی هنوز خارج نشده و هیچ تیمی هم صعود نکرده و رویای صعود هنوز مهیاست و این یعنی بازی‌های این گروه هنوز از اهمیت زیادی برخوردار است.

کی‌روش افزود: بازی دشواری مقابل تیم خوب چین داریم که دارای بازیکنان و کادر فنی خوبی است و بازی آسانی نخواهیم داشت. امیدوارم هواداران واقعی تیم ملی فردا همان کاری را بکنند که چینی‌ها انجام دادند؛ یعنی سکوها را پر کنند که در غیر این صورت ما سکوها را باخته‌ایم. همان طور که چینی‌ها را سکوها را پر کردند امیدوارم هواداران ایرانی هم بیایند تا بازی خوبی انجام دهیم. ما انگیزه بالایی داریم و امیدوارم در نهایت یک بازی خوب را شاهد باشیم.

وی در مورد اینکه آیا با توجه به حضور مربیان بزرگ روی نیمکت دو تیم می‌توان گفت که این بازی بزرگ آسیا هست، تأکید کرد: خیر.

سرمربی تیم ملی همچنین درباره اینکه چرا لیپی به نشست خبری نیامد یادآور شد: این را از کسانی بپرسید که دست‌اندرکار هستند و به من ربطی ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر تیم ملی بازی فردا را ببرد، صعودش قطعی می‌شود، گفت: در این باره هم صحبتی ندارم.

کی‌روش در مورد اهمیت حضور هواداران یادآور شد: بسیار حائز اهمیت است که حضور هواداران چالش بزرگی است چون اگر  بیایند، با هواداران چین برابر می‌شویم ضمن اینکه آنها باید حضور داشته باشند تا یک فضای دوست‌داشتنی به وجود بیاید که ما هم از آن انگیزه بگیریم هرچند که در صدر جدول هستیم و با اعتماد به نفس کارمان را را دنبال می‌کنیم.

به گزارش فارس کی‌روش در ادامه نشست خبری در مورد بازی فردا گفت: نگاه ما نسبت به بازی فردا اینگونه است که اگر مجبور باشیم تا دقیقه 80 هم دفاع می‌کنیم که البته این کار را با یک سازماندهی بالا و رفتار مناسب انجام می‌دهیم و این طرز تفکر ماست در واقع در بازی فردا بازی می‌کنیم تا به پیروزی برسیم هرچند که تفکر ما این نیست که علاقه‌ای به دفاع کردن داشته باشیم؛ بلکه دفاع می‌کنیم تا صاحب توپ شویم و با این روش دنبال پیروزی هستیم.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه این تیم در بازیهای زیادی دروازه‌اش را بسته نگه داشته گفت: مطمئناً داشتن کلین‌شیت و بسته نگه داشتن دروازه مهم است. اگر گلی دریافت نکردیم به خاطر همکاری و انسجام درون زمین است و در این مورد فرقی نمی‌کند که مقابل گینه بازی کنیم یا آرژانتین و چین بلکه سعی می‌کنیم با انسجام و دیسیپلین بالا مقابل هر تیم به پیروزی برسیم.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار چینی مبنی بر اینکه چین قبل از هدایت لیپی چه تفاوتی بعد از آن کرده است، گفت: مسائل زیادی هست اما علاقه‌مندم بعد از بازی پاسخگوی این سوال باشم اما مطمئنم حضور لیپی که سالیان سال است او را می‌شناسم و اهداف کار او را تحسین می‌کنم، می‌تواند در چین یک نقطه قوت باشد. البته این تیم در گذشته هم بد نبود و در دور رفت هم بازی خوبی مقابل ما انجام داد و حالا با این نقطه قوت روی نیمکتش مقابل تیم قدرتمند کره جنوبی به پیروزی رسیده و مطمئنم فردا بازی آسانی نداریم.

کی‌روش درباره اینکه از دستیاران ایرانی بهره نمی‌برد و در این زمینه تک و تنهاست گفت: باید از دستیارانی که الان هستند مثل دیه‌گو و اوسیانو بپرسید من نمی‌دانم که آنها به تعطیلات آمده‌اند و احیاناً به عنوان توریست محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما