شناسهٔ خبر: 18590387 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معرفی آثار آموزشی و تربیتی در قالب کتابنامه رشد

تهران - ایرنا - دفتر انتشارات و تکنولوژی‌ آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، 80 عنوان کتا‌نامه رشد را برای معرفی کتاب‌های آموزشی و تربیتی مناسب به دانش آموزان و معلمان منتشر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تلاش بر این است که تا پایان تابستان سال 96، تعداد کتابنامه رشد برای معرفی کتاب‌های آموزشی و تربیتی مناسب به 86 عنوان برسد.
این سازمان مسوولیت بررسی و ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی تمامی کتاب‌های آموزشی و تربیتی که از سوی ناشران بخش دولتی و غیردولتی به دبیرخانه ارسال می‌شود را به ‌عهده دارد.
این سازمان پس از بررسی، کتاب‌‌های مناسب در رشته‌های گوناگون را معرفی می کند و مشخصات کتاب‌ها به همراه فهرست توصیفی آن در مجلدی با عنوان کتاب‌نامه رشد تولید می‌شود.
راه‌اندازی وبگاه سامان‌کتاب به نشانی http://samanketab.roshdmag.ir برای سهولت دسترسی به اطلاعات و رویدادهای جدید، یکی از اقدامات دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی به شمار می‌رود.
نتایج بررسی حدود 40 هزار عنوان کتاب آموزشی در 17 سال گذشته و انتخاب بیش از 24 هزار عنوان کتاب مناسب از بین آن‌ها برای دانش‌آموزان و معلمان دوره‌های پیش‌دبستان، ابتدایی، متوسطه اول و دوم، متوسطه فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش کودکان استثنایی و دانشجو معلمان در این سامانه ارایه شده است.
‌‌معرفی کتاب‌های برگزیده مناسب به دفتر تالیف کتاب‌های درسی به منظور درج مشخصات آن‌ها در انتهای کتاب‌های درسی مربوط به منظور حمایت و پشتیبانی موثرتر از کتاب‌های مناسب و با کیفیت، برگزاری جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد، به منظور انتخاب کتاب‌های ممتاز و برگزیده‌ در حوزه آموزش و تشویق نویسندگان، مترجمان و ناشران برتر در این حوزه، تولید ده ها عنوان راهنمای کتاب‌های آموزشی و تربیتی به منظور هدایت تولیدکنندگان، مولفان و ناشران برای تولید کتاب‌های مناسب از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی است.
بر اساس این گزارش، پیش از این فهرستگان رشد شامل مجموعه‌ای منتخب و برگزیده از فهرست کتاب‌نامه رشد، در قطع مجله با الصاق فهرست سایر منابع آموزشی غیرمکتوب (نرم‌افزار، وسایل و فیلم آموزشی) چاپ و برای اولین بار برای تمامی واحدهای آموزشی سراسر کشور ارسال شد.
علاوه بر به ‏روز رسانی وبگاه سامان‌دهی کتاب‌های آموزشی و تربیتی با هدف حضور موثر در دنیای مجازی و ارایه محصولات استاندارد، امکان جست‌وجو برای یافتن مشخصات کتاب‌های مناسب از سوی کاربران مختلف از جمله خانواده‌ها، دانش‌آموزان، مدیران و معلمان علاقه‌مند فراهم شده است.
فراهنگ ** 1883 ** دریافت کننده: مریم جلوداران * انتشار: امید غیاثوند

نظر شما