شناسهٔ خبر: 18590347 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مراکز درمانی هنگام پذیرش مصدوم حادثه ؛ نباید پول بگیرند

بیمارستان ها و مراکز درمانی هنگام پذیرش مصدوم حق دریافت هیچگونه وجهی از مصدوم، همراهان و مقصر حادثه را ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از بیمه مرکزی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکلف است برای درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومان حوادث رانندگی در مراکز بهداشتی و درمانی اقدام کند.

به منظور تامین منابع برای ارائه این خدمات ، 10 درصد حق بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد در شرکت های بیمه تجاری وصول و به حساب در آمدهای اختصاصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واریز می شود.

هزینه های درمان همه مصدومان ترافیکی، جاده ای و رانندگی از محل وجوه واریز شده به این حساب و سایر منابع موجود پرداخت خواهد شد.

ارزیاب خسارت بیمه باید پروانه فعالیت داشته باشد

اداره کل نظارت بر صلاحیت های حرفه ای بیمه مرکزی اعلام کرده است: ارزیاب خسارت بیمه شخص حقیقی یا حقوقی مستقلی است که دارای پروانه فعالیت از بیمه مرکزی بوده و مجاز به بررسی و تحقیق در مورد علت بروز حادثه و تحقق خسارت، تعیین مقدار خسارت و تشخیص میزان تعهد بیمه گر طبق شرایط بیمه نامه و مذاکره برای تعدیل و تسویه خسارت بیمه ای می باشد.

موسسه بیمه و بیمه گذار می توانند ارزیاب خسارت بیمه ای مرضی الطرفین و حدود اختیارات وی را تعیین کنند.

در این صورت بیمه گر موظف است مشخصات ارزیاب منتخب و حدود اختیارات وی را در شرایط بیمه نامه درج کند.

همچنین ارزیاب خسارت بیمه ای برای ارزیابی خسارت موظف به انعقاد قرارداد کتبی با موسسه بیمه و یا بیمه گذار است، به عبارت دیگر هر کدام از طرفین قرارداد بیمه –بیمه گر و بیمه گذار– در موارد لازم می توانند ارزیاب مورد قبول خود را انتخاب و طی قراردادی وی را برای ارزیابی خسارت معرفی کنند.

شهروندان برای آشنایی بیشتر با ارزیابان خسارت بیمه ای و به منظور مطالعه آیین نامه شماره 85 و همچنین ملاحظه فهرست ارزیابان دارای مجوز فعالیت از بیمه مرکزی می توانند به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنند.

نظر شما