شناسهٔ خبر: 18590273 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحولات پسابرجامی از دیدگاه بعیدی نژاد

حمید بعیدی نژاد پستی را در صفحه اینستاگرامش به سفر های دریایی اختصاص داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلستان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از  ورود کشتی های غول آسای به کشور و هزینه های سفر با آن و همچنین تحولات پسابرجامی گفت و عنوان کرد: "کشتی اقیانوس پیمای مسافری "سانی" نیز برای اولین بار با برداشته شدن تحریم ورود کشتیهای غول پیکر نفتی و مسافری به بنادر ایران، وارد بندر کیش گردید."
 
 بعیدی نژاد نوشت:
"تقریبا همزمان با ورود سومین هواپیمای جدید ایرباس به فرودگاه مهرآباد تهران، کشورمان شاهد یک تحول پسابرجامی دیگر هم بود. کشتی اقیانوس پیمای مسافری "سانی" نیز برای اولین بار با برداشته شدن تحریم ورود کشتیهای غول پیکر نفتی و مسافری به بنادر ایران، وارد بندر کیش گردید. این کشتیهای غول پیکر مسافری را در واقع باید هتل روی آب نامید. هر یک از آن‌ها درست مانند یک هتل دارای بیش از صد اتاق مجهز میباشد و دارای تمامی امکانات کافی برای مسافرتهای طولانی از هفت شب تا بیش از پنجاه شب هستند. هر یک از آن‌ها با توجه به بزرگی خود ظرفیت حمل مسافر از چند صد نفر تا بیش از پنج هزار نفر را دارند و بهمین نسبت از چند صد تا حتی دو هزار کارمند و خدمه را در خود جای میدهند.
 
سال گذشته بنابر آمار، مردم ایران بطور میانگین بیش از چهار و نیم میلیارد دلار خرج فقط خرید بلیط مسافرتهای خارجی کرده اند که اگر هزینه هتل و هزینه‌های جانبی را به آن اضافه کنیم رقم سرسام آوری می شود. سفر با کشتیهای غول پیکر مسافری انتخابی بوده است که بعلت این چند سال تحریمهای دریایی مردم ما از آن محروم بوده اند و این در شرایطی است که موقعیت جغرافیایی ایران امکان بسیار خوبی را برای اینگونه مسافرت‌ها در اختیار ایرانیان قرار می دهد.
 
متاسفانه محدودیتهای طولانی اعمال شده علیه ایران استفاده از برخی تسهیلات معمولی دنیا مانند هواپیمای نو و کشتی را برای ما به کالای لوکس و رؤیا تبدیل نموده است. در حالیکه دسترسی دریای عمان به اقیانوس هند که در واقع ایران را براحتی بهم تمامی اقیانوسهای جهان از اقیانوس اطلس و آرام متصل میکند، میتواند امکان هر مسافرت دریایی به اروپا، آسیای دور، آمریکای شمالی، جنوبی، مرکزی و اقیانوسیه را فراهم نماید. دریای خزر نیز میتواند امکان مشابهی را برای بازدید از پنج کشور ساحلی فراهم نماید.
 
هزینه سفر با این کشتی‌ها با توجه به اینکه مسافرین شب‌ها را در یک هتل کامل میگذرانند نسبت به سفرهای هوایی خیلی ارزانتر است. شما با هزینه‌ای از حدود یک و نیم میلیون تومان برای سفری حدود هفت روزه تا به بالا بستگی به تعداد روزهای سفر و مقصد خود می توانید یک برنامه کامل سفر دریایی را تجربه کنید. در هر سفر با ورود به شهرهای بندری دنیا، مسافرین البته میتوانند از کشتی پیاده شوند، به بازدید از شهرهای تاریخی بروند و برای خواب دوباره به کشتی برگردند. امیدواریم در شرایط جدید مردم ما نیز همانند دیگر جهانیان بتوانند از اینگونه سفرهای دریا استفاده نمایند."
 
 
 
انتهای پیام/

نظر شما